Tiyatro

  • Mimesis 21

    İÇİNDEKİLER

    THOMAS OSTERMEIER VE TİYATRO ANLAYIŞI

    • Alışıldık Hayatlara Dil Kazandırmak, Sezin Gündoğan
    • Stein ve Ostermeier Yönetiminde Schaubühne: Devamlılıklar ve Kopuşlar, Fırat Güllü
    • Neden Picasso’yu Taklit Eden Bir Ressam Görmek İsteyeyim
      (Thomas Ostermeier ile Söyleşi)
    • Hamlet Senden Benden Farklı Bir Karakter Değil
      (Thomas Ostermeier ile Söyleşi)
    • Ibsen’i Okumak ve Sahnelemek, Thomas Ostermeier
    • İvme Çağında Tiyatro, Thomas Ostermeier
    • Alman Tiyatro Krizi Üzerine Notlar, David Ashley Hughes

    TİYATRODA KÜLTÜREL ÇOĞULCULUK

    • Tiyatroda Kültürel Çoğulculuk Dosyası Üzerine
    • Ermenistan’da Komedya ve Hiciv: Baronyan ve Odyan, Frédéric Feydit
    • Hagop Baronyan:Dönüşümün Mizahı Üzerine, Duygu Dalyanoğlu
    • İki İstanbul: Baronyan’ın ve Apisoğom Ağa’nın İstanbulları, Ayşan Sönmez, Fırat Güllü
    • 20. Yüzyıl Başında Ermeni Tiyatrosu ve Yenovk Şahen Üzerine Söyleşiler
    • 20. Yüzyıl Başında Ermeni Tiyatrosu Üzerine Söyleşiler 1: Yervant Tolayan’ın Anılarında Mardiros Mınakyan ve Osmanlı Dramatik Kumpanyası, Erdi Aydın, Maral Çankaya
    • 20. Yüzyıl Başında Ermeni Tiyatrosu Üzerine Söyleşiler 2: Vahram Papazyan’ın Yenovk Şahen’e Gönül Borcu, Duygu Dalyanoğlu
    • 20. Yüzyıl Başında Ermeni Tiyatrosu Üzerine Söyleşiler 3:Nişan Beşiktaşlıyan’ın Kaleminden Yenovk Şahen, Duygu Dalyanoğlu
    • Şalîko Bêkes ile Söyleşi
      Şaliko Bêkes: Di nava dîroka Kurdên Soviyêtê de ewil Elegezê çanda teatroyê di nav me de pêş xist…,
      Hekîm Kılıç, Ayşan Sönmez

    TEMEL RİTİM ATÖLYESİ

    • Temel Ritim Atölyesi Sunumu, Banu Açıkdeniz, Elif Karaman
    • İATG 2016 Ritim Atölyesi Değerlendirme Raporu, Banu Açıkdeniz, Özgür Erenn

     GENÇLİK OYUNLARI

    • Boğaziçi Gösteri Sanatları Topluluğu (BGST) Gençlik Oyunları Hakkında

    KARŞILAŞMALAR

    • Karşılaşmalar: “Bir devir toprağa veriliyor ve ‘yeni’ bir dönem başlıyor”
    • Karşılaşmalar Oyun Metni

     

    D&R’DAN SATIN AL IDEFIX’TEN SATIN AL
  • Görünmez Oyuncu

    Yazar: Lorna Marshall, Yoshi Oida
    Çevirmen: Özlem Turhal de Chiara

     

    Kabuki tiyatrosunda “aya bakmak” denilen ve oyuncunun işaret parmağıyla gökyüzünü gösterdiği bir hareket vardır. Bir oyuncu hayal edelim: Çok yeteneklidir; bu hareketi çok zarif bir şekilde yapar; seyirciyi, yaptığı hareketin güzelliğiyle büyüler, herkesi bu konudaki ustalığına hayran bırakır. Başka bir oyuncu hayal edelim: O da aynı hareketi yapar, ama seyirci hareketin zarafetinin farkına varmaz, ayı gösteren oyuncuyu değil, oyuncunun işaret ettiği ayı görür. Yoshi Oida’nın gönlü, seyirciye ayı göstermeyi başaran oyuncudan, yani “görünmez” olabilen oyuncudan yanadır. Geliştirdiği oyunculuk metodunun özü de budur.

    Oida’ya göre insanın bir görünen yüz vardır bir de içeride saklı olan başka bir yüz. Sadece yüzeyde görüneni eğitme yanlışına düşmemek gerekir. Oida; sahnede güzel bir vücut, kuvvetli bir sahne duruşu sergilemek istiyorsak benliğimizi de eğitmemiz gerektiğinin altını çiziyor. Eğer iç dünyamız yeteri kadar beslenemiyorsa, güzel hareketlerin de, muhteşem ses tekniğinin de, zarif kostümlerin, etkileyici makyajların da bir anlamı olmayacaktır. İç olmadan dış hiçbir işe yaramaz.

     

    D&R'DAN SATIN AL IDEFIX'TEN SATIN AL
  • Oyuncular ve Oyuncu Olmayanlar İçin Oyunlar

    Yazar: Augusto Boal
    Çevirmen: Berk Ataman, Özgürol Öztürk, Kerem Rızvanoğlu

     

    Augusto Boal’in artık klasikleşmiş eseri sayılan bu kitapta, yazar, tiyatronun zorunlu olarak politik olduğunu savunmaktadır. Çünkü insanın eylemleri politiktir ve tiyatro da onun eylemlerinden biridir. Boal’in yaklaşımının temelinde, herkesin rol yapabileceği ve teatral icra alanının sadece profesyonellere ait olmadığı düşüncesi yatar. ‘Oynamak’ kavramı, hem ‘rol yapmak’ hem de ‘eyleme geçmek’ anlamıyla Boal’in çalışmalarının merkezine yerleşmiştir. Boal’e göre tiyatro, insanın özgürleşmesi için etkili bir silahtır.

     

    D&R'DAN SATIN AL IDEFIX'TEN SATIN AL
  • Mimesis 20

    İÇİNDEKİLER

    ARİSTOPHANES VE “KADINLAR MECLİSİ”

    • Giriş, Duygu Dalyanoğlu
    • “Kadınlar Meclisi” Üzerine, Dila Okuş ve Serhat Kurtuluş
    • “Tezmoforya Şenliği”nde Kadınlar, A.M.Bowie
    • “Kadınlar Meclisi”, A.M. Bowie
    • Antik Çağ’dan 1880’e kadar Aristophanes’in Alımlanışı, Alexander Philip Walsh

    GÜNGÖR DİLMEN ANISINA

    • Güngör Dilmen’in Ardından, Sezin Gündoğan
    • Bir Ölümsüze Methiye Düzmek Bir Ölümün İşi Olmaz, Kemal Kocatürk
    • “Midas Üçlemesi”nde Güngör Dilmen’in Dili, Murat Tuncay
    • Güngör Dilmen Anısına Bir İnceleme: “Küp Hamit”, Bahar Akpınar
    • Mitoloji Yoluyla İnsanlık Arayışı, Burç İdem Dinçel
    • “Keçi Türküleri” Söylerdi Bize, Ayşegül Yüksel
    • Güngör Dilmen’in Kişiliği ve Oyunları, Hülya Nutku
    • Kendimle Konuşmalar, Güngör Dilmen

    18. İSTANBUL TİYATRO FESTİVALİ’NİN ARDINDAN

    • Giriş, Sezin Gündoğan
    • 18. İstanbul Tiyatro Festivali Üzerine Dikmen Gürün ile Söyleşi
    • Başkaldıra(maya)n İnsanın Varlığı Yönelen Seslenişi, Burç İdem Dinçel
    • Kathryn’in Maymunu, Fırat Güllü
    • “Oyun” Üzerine Bir “Oyun”üzerine, Burç İdem Dinçel
    • Hamlet, Eleştirmenler ve Hamlet, Can Merdan Doğan

    PANEL: TİYATRODA ELEŞTİRİ

    • Panel: Gelenekselin Dönüşme Sürecinde Türkiye ve Yunanistan’da Gölge Oyunu
    • Brecht’in Sezuan’ı ve Anlatının Farklı Yorumları, Bilal Akar
  • Mimesis 19

    İÇİNDEKİLER

    ARISTOPHANES VE LYSISTRATA ÜZERİNE

    • Giriş, Duygu Dalyanoğlu, Volkan Mantu
    • Aristophanes Dönemi Antik Yunan Toplumuna bir Bakış, Özgür Eren
    • Aristophanes’in Oyun Yapılarında Değişkenlik ve Süreksizlik, Volkan Mantu
    • Boğaziçİ Üniversitesi Oyuncuları’nın Lysistrata Yorumu Üzerine, Dila Okuş, Duygu Dalyanoğlu
    • Lysistrata, A. M. Bowie
    • Komedi Sektörü: Lysistrata, Martin Revermann
    • Kadının Tasviri: Aristophanes’in Lysistrata’sı ve Yunan Eşlerinin “Hetairalaştırılması”, Sarah Culpepper Stroup

    BEKLAN ALGAN ANISINA

    • Beklan Algan’ın Ardından, Cüneyt Yalaz
    • Beklan Algan’la Söyleşi-1
      Tiyatroya Başlangıç Devresi: Actors Repertory Theater’dan Şehir Tiyatrosuna
    • Beklan Algan’la Söyleşi-2
      Çağın Estetiğini Yakalamak
    • Beklan Algan’la Söyleşi-3
      Tiyatronun Köklerine Dönmek
    • Panel: Türkiye Tiyatrosu’nda Beklan Algan Vizyonu
    • Beklan Algan’ı Uğurlama Diyalogları, Ümit denizer, Turgut Denizer

    KÜLTÜREL ÇOĞULCU TİYATRO

    • Beki L. Bahar’ın Ardından, Sevilay Saral
    • Panel: Beki L. Bahar Tiyatrosu
    • Panel: 125. Yılına Girerken Getronagan Lisesi’nde ve Getronagan Lisesi’nden Yetişenler Derneği’nde Kültür, Sanat ve Tiyatro Faaliyetleri
    • Panel: Saroyan ve Tiyatrosu
    • Söyleşi: Masrah Al Asi ve Arapça Tiyatro Denemeleri
    • Bayreuth’un Yüreğindeki Tragedya Ruhu, Burç idem Dinçel
    • Unutma ve Tarih: Oscar Wilde’ın Salomé Oyununda Zamansal Temsil Biçimi, Ahmet Bozkurt
    • Bir Metafor Olarak Tatil Üçlemesi: Yarım Asır Sonra Piccolo Teatro’dan Goldoni’ye Farklı Bir Bakış, Özgür Erten

     

    D&R’DAN SATIN AL IDEFIX’TEN SATIN AL
  • Arzu Gökkuşağı

    Yazar: Augusto Boal
    Çevirmen: Ece Aydın, Fırat Güllü, Sinem Yılancı

    Boal'ın Tiyatro ve Terapi Metodu

    Arzu Gökkuşağı terimi, Boal’in, ‘estetik mekânının’, yani sahnenin gücünü inceleme, içselleşmiş baskıları ortaya çıkarma ve daha geniş bir bağlama oturma amacıyla tasarladığı teatral teknik ve alıştırmaların toplamına karışılık gelir. Boal’e göre hiçbir his, coşku veya arzu insanda saf halde bulunmaz; daima birbirlerine karışmış haldedirler. Söz konusu teknik onları ayrıştırıp açık hale getirmemize yardımcı olur. Bu yüzden “Gün ışığı kadar berrak” sözüne Boal’in yanıtı şudur: “Hayır, bize yalan söyleyen gün ışığı kadar karanlık; bize doğruyu söyleyen gökkuşağı kadar berrak.”

    Boal, uygulanabilir oldukları durumlarda, önceki tekniklerini de (ajit-prop, Görünmez Tiyatro, Forum Tiyatrosu ve diğerleri) hâlâ önemser ve kullanır. Arzu Gökkuşağı’nın temel yaklaşımına göre sorunlar üzerine düşünmek çözüm bulmak kadar önemlidir. Sorunlar üzerine düşünmenin kendisi terapötiktir; sorunla ilgili bir şey yapmaya yönelik olarak atılmış bir adımdır. Sorunlara düzenli olarak ışık tutan bir terapi, tanım olarak çözümü araştıran ve çözümü bulduğunda sona eren bir terapiden daha dinamiktir.

     

    KİTABA GÖZ ATIN

     

    D&R'DAN SATIN AL IDEFIX'TEN SATIN AL
  • Mimesis 18

    İÇİNDEKİLER

    • Mimesis 18 Üzerine
    • Toplumsal Tiyatro
    • Tiyatro TEM: Oyunları ve Tiyatro Anlayışı
    • Füsun Akatlı Anısına Yazılar

     

    D&R'DAN SATIN AL IDEFIX'TEN SATIN AL
  • Mimesis 17

    Bu sayının ana teması: 2008 yazında Boğaziçi Üniversitesinde dersler vermek üzere İstanbula gelen RICHARD SCHECHNER'in ilk dönem çalışmaları…

    İÇİNDEKİLER

    Richard Schechner

    • Richard Schechner ve Performans Kuramı,  Pınar Gümüş – Sezin Gündoğan
    • Tiyatro, Kültürlerarasıcılık, Sosyal Avangard… Richard Schechner ile Söyleşi,  Duygu Dalyanoğlu
    • Performans Çalışmaları: Geniş Yelpaze Yaklaşımı Davranış, Performans ve Performans Mekânı, Richard Schechner ile Söyleşi
    • Akademide Tiyatro İçin Yeni Bir Paradigma, Richard Schechner
    • Okulda Çokkültür, Richard Schechner
    • Neden “Toplumsal Tiyatro”?,  James Thompson – Richard Schechner

    Türkiye’de Grotowski Buluşması

    • Grotowski Buluşması Üzerine, Cüneyt Yalaz
    • “Grotowski Mistik Bir Ustaydı” (Leslek Kolankiewicz’in Konuşması)
    • “Tiyatroda Devrim İçin Hırsımız Vardı” (Ludwig Flaszen’in Konuşması)
    • Panel: Grotowski’nin Türkiye Tiyatrosu Üzerinde Etkisi Duyuluyor mu?

    Unutulan Bir tiyatro İnsanı: Hagop Baronyan

    • Bir Tanzimat Aydını ve Tiyatro Adamı Olarak Hagop Baronyan,  Fırat Güllü
    • Hagop Baronyan, Bedros Norehad
    • Baronyan’ın Molière’e Borcu, Kevork B. Bardakjian
    • Baronyan’ın Tiyatro’su, Kevork B. Bardakjian
    • Hukuksuz Aşk, Terazisiz Adalet: Bağdasar Ağpar’ın Komik Trajedisi, Mehmet Fatih Uslu
    • Baronyan’dan Kısa Bir Seçki

    Molière’i Anlamak İçin: Molière Efendi

    • Molière Efendi Bir Gençlik Tiyatrosu Modeli
    • Molière Dönemi Tarihsel Arka Plan Çalışması, İlker Yasin Keskin
    • Molière Döneminde Kadın,  Aysel Yıldırım
    • Molière Tiyatrosu ve Molière – XIV. Louis İlişkisi,  İlker Yasin Keskin
    • Molière ve Değişim Sosyolojisi / Jean-Marie Apostolides, Alice Musick McLean
    • Bale: Molière Tiyatrosunun İhmal Edilen Kılavuzu, Robert McBride
    • Molière’in Bugüne Söyleyeceği Sözler Var
    • (Molière Efendi Üzerine Aysel Yıldrım ve İlker Yasin Keskin ile Söyleşi)

    ***

    • Anton Çehov, Brian Friel ve İki Hayat Sonra, Burç İdem Dinçel
    • Türkiye Tiyatro Kurultayı Ankara Buluşması ve Sonrasında TTB’de Yaşananlar, Fırat Güllü
    • garajistanbul’dan Namus Oyunları Festivali…, Ayşan Sönmez
    • Namus Üzerine Oynanan Oyunlar’dan Namus Oyunları Festivali’ne…
    • (Mustafa ve Övül Avkıran ile Söyleşi), Ayşan Sönmez

     

    D&R'DAN SATIN AL IDEFIX'TEN SATIN AL
  • Feminizm ve Tiyatro

    Yazar: Sue-Ellen Case
    Çevirmen: Ayşan Sönmez

     

    Sue-Ellen Case’in bu çalışması feminizm ve tiyatro arasındaki ilişkiye dair önemli bir giriş niteliği taşıması ve genel bir bakış geliştirmesi açısından günümüzde kendi alanının bir klasiği olarak görülmektedir. Yazar, kadın oyun yazarlarının ve oyuncuların tarihsel olarak dışlandığı veya görmezden gelindiği tiyatro geleneğini sorguluyor ve tiyatro alanında alternatif bir kadın tarihi yazmaya girişiyor. Tiyatro tarihindeki ilk kadın oyuncuları ve oyun yazarlarını tanıttıktan sonra, kadınların tiyatro geleneklerinin tarihsel olarak ne tür değişimler gösterdiğini ve birbirinden nasıl beslendiğini örnekleriyle ele alıyor.

     

    D&R'DAN SATIN AL IDEFIX'TEN SATIN AL
  • Ezilenlerin Tiyatrosu

    Yazar: Augusto Boal
    Çevirmen: Necdet Hasgül

     

    Augusto Boal’in artık klasikleşmiş eseri sayılan bu kitapta, yazar, tiyatronun zorunlu olarak politik olduğunu savunmaktadır. Çünkü insanın eylemleri politiktir ve tiyatro da onun eylemlerinden biridir. Boal’in yaklaşımının temelinde, herkesin rol yapabileceği ve teatral icra alanının sadece profesyonellere ait olmadığı düşüncesi yatar. ‘Oynamak’ kavramı, hem ‘rol yapmak’ hem de ‘eyleme geçmek’ anlamıyla Boal’in çalışmalarının merkezine yerleşmiştir. Boal’e göre tiyatro, insanın özgürleşmesi için etkili bir silahtır.

     

    KİTABA GÖZ ATIN

     

    D&R’DAN SATIN AL IDEFIX’TEN SATIN AL
  • Mimesis 16

    İÇİNDEKİLER

    RICHARD SCHECHNER

    • Richard Schechner Dosyası Üzerine
    • Richard Schechner ve Çevresel Tiyatro, Duygu Dalyanoğlu
    • Seyirci Katılımı, Richard Schechner
    • Eurupides’in “Bakhalar”ından Uyarlanan “Dionysos 69″, Stefan Brecht
    • Gerilla Tiyatrosu: Mayıs 1970, Richard Schechner
    • Performans ve Sosyal Bilimler, Richard Schechner
    • Beş Avangard… Ya da Hiçbiri?, Richard Schechner

    BRECHT’E YÖENLİK YENİ YAKLAŞIMLAR (2)

    • Brecht’e Yönenlik Yeni Yaklaşımlar Dosyası Üzerine (2)
    • Brecht’in Öğreti Oyunları, Murat Kemaloğlu
    • Steinweg: Kısa Tarihçe ve Öncüller, Murat Kemaloğlu
    • Boal ve Brecht, Fırat Güllü ve Murat Kemaloğlu
    • Öğreti Oyunları Üzerine, Bretolt Brecht

    TİYATRO BAĞLAMINDA KÜLTÜREL ÇOĞULCULUK (3)

    • Oyun Yazarlığında Kültürlerarası Diyalog, Zehra İpşiroğlu
    • Panel: Tanzimat Dönemi Dramatik Edebiyatına Kültürel Çoğulcu Bir Bakış
    • Trabzon Sanat Tiyatrosu Yönetmeni Necati Zengin ile Söyleşi

    İKİ PANEL

    • Tiyatroda Taciz Paneline Giriş
    • Panel: Tiyatroda Taciz
    • Panel: Çocuklar ve Gençlerle Oyundan Dramaya, Dramadan Tiyatroya (Yöntem ve Müfredat Önerileri)

    BİZ SİZ ONLAR

    • “Biz Siz Onlar” – Kolektif Oyunlaştırma Denemesi Süreci, Deniz Aydın
    • “Biz Siz Onlar” Oyunu Değer Analizi, Didem Karanfil ve İlker Aslan

    YAZILAR

    • Amerikan Feminist Tiyatrosu: O Dönüşü, Ayşan Sönmez
    • Türkiye Tiyatro Kurultayı İstanbul Buluşması’nın Ardından, Fırat Güllü
  • Mimesis 15

    SUZUKİ TİYATROSU

    • Gelenekten Geleceğe, “Kültür-içi”den Kültürlerarasılığa Tadashi Suzuki’nin Tiyatrosu, Özlem Hemiş Öztürk
    • Suzuki Tadashi’nin Teatral Füzyonu, Yukhiro Goto
    • Suzuki Eğitimi, Paul Allain
    • Japon Tiyatrosu Bağlamında Suzuki’nin Çalışması, Yasanuri Takahashi
    • Postmodern Tiyatro’da Kültürlerarası Yönler ve Çehov’un “Üç Kızkardeş”inin Japon Versiyonu, Erika Fischer-Lichte
    • Tadashi Suzuki “Söz Bedenin Bir Edimidir”, William O. Beeman
    • Yeniden Düşünmek Zorunda Olduğunuz Tiyatro, Robert Wilson
    • Ayakların Grameri, Suzuki Tadashi
    • Yunan ve Asya Dramasını Birleştirmek ve Suzuki Tadashi’nin Tiyatrosu: Japonya’dan Bizi Zenginleştiren Bir Katkı, Marianne McDonald

    TİYATRO BAĞLAMINDA KÜLTÜREL ÇOĞULCULUK (2)

    • Karşılıklı Kültürel Tiyatro Uygulamalarının Topografyasına Doğru, Jaqueline Lo ve Helene Gilbert
    • Seminer: Osmanlı Tiyatrosu Tarihçiliğine Eleştirel Bir Bakış Denemesi, Boğos Çalgıcıoğlu ve Fırat Güllü
    • “Günbatımında Tadori”, İkna Sarıaslan

    BİR OYUN: GÜLÜŞÜN GÜLLER AÇSIN

    • “Gülüşün Güller Açsın” Üzerine Notlar, Cüneyt Yalaz
    • “Gülüşün Güller Açsın” Dramaturji Notları, Cüneyt Yalaz ve Uluç Esen
    • Yazarın “Gülüşün Güller Açsın” Kitabı İçin Yazdığı Önsöz, Ömer F. Kurhan

    16. ULUSLARARASI İSTANBUL TİYATRO FESTİVALİ’NDEN YANSIMALAR

    • Dikmen Gürün ve Leman Yılmaz ile Söyleşi
    • Panel: Türkiye’de Tiyatro Yayıncılığı
    • Konuşma: Brecht’in Anti-Metafizik Tiyatrosu, Dr. Frank Raddatz
    • Konuşma: Commédie Française, Muriel Mayette
    • Çıplak Ayaklar Kumpanyası ile “Engin-Ar” Gösterisi Hakkında Söyleşi, Gökhan Gökçen
    • Kerem Kurdoğlu ile Söyleşi, Fırat Güllü
    • …İsimler Evine Hoş Geldiniz…, Berna Kurt
    • “Geyikler Lanetler”e Dair, Selen Korad Birkiye
    • “harS” Üzerine, Zeynep Günsur
    • Bir Molière Arkeolojisi Girişimi: Gelenek, Özne ve Toplumsal Eleştiri, Fırat Güllü
    • “Engin-Ar”, Gökhan Gökçen
    • “Sonsuza İskele”, Berna Kurt
    • Hotel pro Forma – “Operation Orfeo”, Bahar Karlıdağ
    • Homo Scriptus, Homo De-scriptus, Homo Descriptus, Şafak Uysal
    • “Dependences Independences-İlişkisiz Temas”, İlyas Odman

    İSTANBUL AMATÖR TİYATRO GÜNLERİ 2008’DEN İKİ PANEL

    • Dosya Hakkında, Bülent Sezgin
    • Panel: Çocuklar ve Gençlerle Tiyatro
    • Panel: Üniversitelerde ve Konservatuvarlarda Tiyatro Eğitimi

    ÖZEN YULA ÜZERİNE

    • Kenardaki İnsanların Gözünden Yaşadığı Döneme Tanıklık Eden Bir Yazar: Özen Yula, Burç İdem Dinçel
  • Mimesis 14

    İÇİNDEKİLER

    ARIANE MNOUCHKINE VE THÉÂTRE DU SOLEIL

    • Ariane Mnouchkine ve Théâtre Du Soleil (19802003), Özlem Hemiş Öztürk, Müşerref Öztürk Çetindoğan
    • “II. Richard” ve “Onikinci Gece”, Gautam Dasgupta
    • Hélène Cixous’nun “Kamboçya Kralı Norodom Sihanouk’un Korkunç Ama Bitemiş Öyküsü Adlı” Oyunu, Rosette Lamont
    • “Tiyatro Doğuludur”, Ariane Mnouchkine
    • Mnouchkine’in Soleil’deki Atölyesi Bir Tiyatro Dersi, Josette Féral
    • Kas Geliştirme (Ariane Mnouchkine ile Söyleşi), Josette Féral
    • Metne Karşın Oynamak Atreuslar ve Aiskylos Okumasının Tarihi, Sallie Goetsch
    • Ariane Mnouchkine Tibet’te, Maria Shetsova
    • Hélène Cixous’nun “Sel Davulcuları” Adlı Oyunu, Carol Fisher Sorgenfrei
    • Küresel Mülteci Krizine Teatral Bir Yanıt “Son Kervansaray Odysseialar”, Philippa Wehle
    • “Son Kervansaray” ya da Son Ütopya, Fırat Güllü
    • İmdat! (27 Mart 2005 Dünya Tiyatrolar Günü Bildirisi), Ariane Mnouchkine

    BRECHT’E YÖNELİK YENİ YAKLAŞIMLAR (1)

    • Brecht’e Yönelik Yeni Yaklaşımlar Dosyası Üzerine (1), Fırat Güllü ve Murat Kemaloğlu
    • Genç Brecht ve Erken Dönem Oyunlarına Yönelik Postmodern İlgi, Fırat Güllü
    • Postmodernleştirilmiş Bir Brecht mi?, Marc Silberman

    TİYATRO BAĞLAMINDA KÜLTÜREL ÇOĞULCULUK

    • Dosya Hakkında, Ayşan Sönmez
    • Kültürel Faaliyetler Bağlamında Bağcılar İlçesi, Abdullah Arı
    • Bağcılar Lotus Kültür Merkezi ile Söyleşi
    • Kızıltepe Etkin Sanat Merkezi’nden Emrah Koyuncu ile Söyleşi

    TİYATRO BOĞAZİÇİ’NDE GEÇMİŞ DÖNEM

    •  “Bir Kadın Uyanıyor” Üzerine, Sevilay Saral
    • “Bir Kadın Uyanıyor” Oyunu Turne Günlüğü, Aysel Yıldırım

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ OYUNCULARI’NDA GEÇMİŞ DÖNEM

    • Dosya Hakkında, Özgür Eren
    • “Müfettiş” Dramaturji Notları, Nevzat Eser ve Özgür Eren
    • “Müfettiş” Feminist Dramaturji Notları, Ayça Günaydın ve Canan Tanır
    • Kıyamet İçinden Gülmek: Gogol’ün “Müfettiş”inin Mizahi Yapısı, Milton Ehre
    • Meyerhold’un Anahtar Prodüksiyonu: “Müfettiş”, Jonathan Pitches
    • “Müfettiş”te Yemek Yeme veya Müfettiş’in Yedikleri, Jan Kott

    12. ULUSLARARASI ANKARA TİYATRO FESTİVALİ’NİN ARDINDAN

    • “Tiyatroların Örgütlenmesi” Paneli İçin Önsöz, Fırat Güllü
    • Panel: Tiyatroların Örgütlenmesi

    İATPG’DE KOLEKTİF OYUNLAŞTIRMA ATÖLYESİ

    • Kolektif Oyunlaştırma Atölyesi Notları, (der.) Fırat Güllü
  • Mimesis 13

    İÇİNDEKİLER

    HÉLÈNE CİXOUS

    • Hélène Cixous Üzerine, Gülbahar Tunç
    • Maskesiz!, Hélène Cixous
    • Ayartıcı Göl: Hélène Cixous’nun “Dora’nın Portresi”nde Beden, Oyunculuk ve Ses, Erella Brown
    • Cixous’nun “Oidipus’un Adı” İsimli Oyunundaki Biseksüellik, Sandra Freeman
    • Yazın Sahnesi: Cixous’nun Yakın Dönem Tiyatrosunda Şiirsel Kimliğin Temsili, Julia Dobson

    BEKİ L. BAHAR

    • Beki L. Bahar Üzerine, Sevilay Saral
    • Beki L. Bahar ile Söyleşi, Sevilay Saral ve Uluç Esen
    • Beki L. Bahar’ın Oyunları ve Oyun Yazarlığı, Ayşe Ulusoy Tunçel
    • Tiyatro Tarihinde ve Osmanlı Döneminde Yahudilerin Tiyatro Gelişimi ve Türk Geleneksel Tiyatrosu’na Etkileri, Beki L. Bahar

    İKİ PANEL: “TİYATRODA KÜLTÜREL ÇOĞULCULUK”

    • İki Panel İçin Önsöz, Fırat Güllü
    • Panel 1: Kültürel Çoğulculuk Bağlamında Alternatif Tiyatro
    • Panel 2: Cemaat Tiyatroları ve Modern Tiyatronun İnşasına Katkıları

    HAGOP AYVAZ ANISINA

    • Hagop Ayvaz’ın “Kulis”i, Dikmen Gürün
    • Hagop Ayvaz’ı Ne Zaman Kaybettik?, A. Cüneyt Yalaz

    TİYATRO BOĞAZİÇİ’NDE GEÇMİŞ DÖNEM (20062007)

    • “Pilavdan Dönenin Kaşığı Kırılsın” Üzerine, Cüneyt Yalaz
    • “Pilavdan Dönenin Kaşığı Kırılsın” Yazım ve Sahneleme Süreci Üzerine, Cüneyt Yalaz
    • “Egemen’in Masumiyeti”: Hedeflerini Terk Etmiş Bir Projenin Öğretici Mirası Üzerine, İlker Aslan, Fırat Güllü, Bora Tanyel
    • Atölye: Fiziksel Aksiyondan Olay Örgüsüne, Didem Karanfil ve Sezin Gündoğan

    DİĞER YAZILAR

    • Kolektif Oyunlaştırmaya Giriş, Ömer F. Kurhan
    • Poetika, Hilmi Atıl Ünal
    • İki Beden Tek Devinim: Kontak Doğaçlama, Sernaz Demirel
    • Çeviri Eleştirisinde Yorumbilimsel Sürecin Önemi ve James Joyce’un “Sürgünler” Oyunu Bağlamındaki Yansımaları, Burç İdem Dinçel
  • Mimesis 12 (Feminist Tiyatro Özel Sayısı)

    Kadınların tiyatro pratiklerini eksen alan Mimesis Tiyatro Çeviri / Araştırma Dergisi 12. Sayı, feminist tiyatronun ayrı bir tiyatro türü olarak ortaya çıktığı tarihsel döneme ait temel belgeleri içeriyor.

    Dergi, feminist tiyatroya ilişkin batı merkezli çalışmaları kapsıyor ve ağırlıklı olarak 70’li ve 80’li yıllardaki uygulamalara ait belgelerin çevirisi yer alıyor.

    Bölümler:

    1. Feminist hakeretin ve kadınların tiyatro pratiklerinin farklı karakterler edindiği üç ülkeye ait (ABD, Britanya ve Fransa) belgeleri,
    2. Feminist Tiyatro kuramın Bertolt Brecht’in Epik Tiyatrosu’yla girdiği tartışmayı ele alan özel bir dosya çalışmasını içermektedir.