Performans Sanatları

  • Belgesel Sinemaya Giriş

    Yazar: Bill Nichols
    Çevirmen: Duygu Eruçman

    Belgesel sinema, yönetmen tarafından hayal edilen bir dünya yerine içinde yaşadığımız dünyayı anlattığı için diğer film türlerinden ayrılır. Belgesel film farklı bir amaçla yapılır, yönetmen ile konu arasında farklı bir ilişki söz konusudur ve izleyici belgeseli farklı bir beklentiyle izler. Belgesel geleneği, izleyene bir gerçekliği aktarabilme iddiasına dayanır. Kamera önünde rol yapmayan insanları konu alması, filmin sahiciliğinin kanıtı olarak görülür. Bizi belirli bir görüş ya da bakış açısına inandırmaya çalışan pek çok belgeselin temel dayanağı da dünyanın sahici bir temsili olduğu algısını yaratabilmesidir.

    Bir başucu eseri niteliğindeki Belgesel Sinemaya Giriş bu büyüleyici sinema türünün ayrıntılı bir incelemesini sunuyor. “Belgesel filmi nasıl tanımlayabiliriz?”, “Neden etik meseleler belgesel sinemanın merkezinde yer alır?” gibi sorulardan yola çıkan kitap, belgesele ilişkin temel tanımları, belgesel türünün tarihsel gelişimini, biçimsel yöntemlerini ve politik yönünü yüzlerce örneğe referans vererek ele alıyor.
    Belgesel sinema tarihi ve eleştirisi konularında en önemli noktaları bir araya getiren Bill Nichols, hem profesyonellerin, hem öğrencilerin, hem de konuya ilgi duyanların yararlanacağı klasik bir esere imza atıyor.

     

    D&R'DAN SATIN AL IDEFIX'TEN SATIN AL
  • Mimesis 21

    İÇİNDEKİLER

    THOMAS OSTERMEIER VE TİYATRO ANLAYIŞI

    • Alışıldık Hayatlara Dil Kazandırmak, Sezin Gündoğan
    • Stein ve Ostermeier Yönetiminde Schaubühne: Devamlılıklar ve Kopuşlar, Fırat Güllü
    • Neden Picasso’yu Taklit Eden Bir Ressam Görmek İsteyeyim
      (Thomas Ostermeier ile Söyleşi)
    • Hamlet Senden Benden Farklı Bir Karakter Değil
      (Thomas Ostermeier ile Söyleşi)
    • Ibsen’i Okumak ve Sahnelemek, Thomas Ostermeier
    • İvme Çağında Tiyatro, Thomas Ostermeier
    • Alman Tiyatro Krizi Üzerine Notlar, David Ashley Hughes

    TİYATRODA KÜLTÜREL ÇOĞULCULUK

    • Tiyatroda Kültürel Çoğulculuk Dosyası Üzerine
    • Ermenistan’da Komedya ve Hiciv: Baronyan ve Odyan, Frédéric Feydit
    • Hagop Baronyan:Dönüşümün Mizahı Üzerine, Duygu Dalyanoğlu
    • İki İstanbul: Baronyan’ın ve Apisoğom Ağa’nın İstanbulları, Ayşan Sönmez, Fırat Güllü
    • 20. Yüzyıl Başında Ermeni Tiyatrosu ve Yenovk Şahen Üzerine Söyleşiler
    • 20. Yüzyıl Başında Ermeni Tiyatrosu Üzerine Söyleşiler 1: Yervant Tolayan’ın Anılarında Mardiros Mınakyan ve Osmanlı Dramatik Kumpanyası, Erdi Aydın, Maral Çankaya
    • 20. Yüzyıl Başında Ermeni Tiyatrosu Üzerine Söyleşiler 2: Vahram Papazyan’ın Yenovk Şahen’e Gönül Borcu, Duygu Dalyanoğlu
    • 20. Yüzyıl Başında Ermeni Tiyatrosu Üzerine Söyleşiler 3:Nişan Beşiktaşlıyan’ın Kaleminden Yenovk Şahen, Duygu Dalyanoğlu
    • Şalîko Bêkes ile Söyleşi
      Şaliko Bêkes: Di nava dîroka Kurdên Soviyêtê de ewil Elegezê çanda teatroyê di nav me de pêş xist…,
      Hekîm Kılıç, Ayşan Sönmez

    TEMEL RİTİM ATÖLYESİ

    • Temel Ritim Atölyesi Sunumu, Banu Açıkdeniz, Elif Karaman
    • İATG 2016 Ritim Atölyesi Değerlendirme Raporu, Banu Açıkdeniz, Özgür Erenn

     GENÇLİK OYUNLARI

    • Boğaziçi Gösteri Sanatları Topluluğu (BGST) Gençlik Oyunları Hakkında

    KARŞILAŞMALAR

    • Karşılaşmalar: “Bir devir toprağa veriliyor ve ‘yeni’ bir dönem başlıyor”
    • Karşılaşmalar Oyun Metni

     

    D&R’DAN SATIN AL IDEFIX’TEN SATIN AL
  • Görünmez Tiyatro

    Yazar: Henry Thorau
    Çevirmen: Hülya Karcı

    Bir tiyatro oyunu düşünün ki seyirci açısından çok yakıcı bir konu ele alınmış, klasik tiyatro oyunu gibi yazılmış, karakterlere ve figürlere derinlik kazandırılmış, kostüm ve aksesuarlar özenle hazırlanmış ve roller titizlikle prova edilmiş olsun, fakat bu oyunun bir tiyatro binasında değil, mümkün olduğunca çok insanın bulunduğu kamusal bir alanda oynanması ve ayrıca seyircinin bu oyunun, oyun olduğunu fark etmemesi gereksin! İşte kulağa biraz tuhaf gelen bu tiyatro yöntemi; hasır altı edilmiş, görünmez kılınmış bir sorunu görünür kılmayı hedefleyen “Görünmez Tiyatro”! Çağımızın en önemli tiyatro pedagoglarından Brezilyalı Augusto Boal’in Ezilenlerin Tiyatrosu yöntemlerinden biri. Boal’in tüm diğer yöntemleri; Gazete Tiyatrosu, İmge Tiyatrosu, Forum Tiyatrosu, Yasama Tiyatrosu gibi Görünmez Tiyatro da, demokratikleşme ve toplumsal müdahale için ‘seyirci’yi ‘seyirci kalan’dan ‘fail’e, ‘harekete geçen’e dönüştürmeyi hedefliyor.

    Henry Thorau, Boal’in yol arkadaşı, yıllarca çevirmeni, yayıncısı ve nihayetinde samimi arkadaşı olmuş; Boal ile birlikte birçok atölye çalışması yönetmiş ve tutanaklarını tutmuş. Boal’in, ne yazık ki Görünmez Tiyatro üzerine birkaç makalesi dışında yöntem üzerine fazla bir şey yazmamış olması, Thorau’yu bu kitabı yazmaya itmiş.

    Görünmez Tiyatro uygulamadan yola çıkan bir elkitabı özelliği taşımakta ve tiyatroculara, tiyatro eğitmenlerine, öğrencilere ve medeni cesaretle ve eğlenceli bir kışkırtmayla topluma meydan okuyanlara, başkalarını düşünmeye sevk edenlere ve bir sorun gördüklerinde başını çevirmek yerine doğrudan oraya bakmaya katkıda bulunmak isteyenlere hitap etmektedir.

     

    D&R'DAN SATIN AL IDEFIX'TEN SATIN AL
  • Oyuncunun Oyunları

    Yazar: Lorna Marshall, Yoshi Oida
    Çevirmen: Özlem Turhal de Chiara

    “Doğuda öğretmenler asla ders vermez. En azından bizim anladığımız anlamda. Gerçek bir öğretmen asla açıklama yapmaz ya da reçeteler sunmaz. Doğulu öğretmen sonsuz sabır ve sarsılmaz azimle neler başarılabileceğinin yaşayan örneğidir.
    Doğu geleneğindeki hiçbir şey Batıya doğrudan uygulanamaz. Yoshi Oida’nın Avrupa’ya gelmesinin başlıca nedeni budur. Hakkında pek bir şey bilmediği bu yarıkürede ne gibi derslerle karşılaşacaktır? Bu arayışını kitaplarında cömertçe paylaşıyor bizimle. Yaşadığı zorlukları açıklıyor, geçmişte ve günümüzde kendisine yıllarca yol gösteren örnekleri canlı çağrışımlarla aktarıyor. Bir metot vermekten kaçınıyor ve bir şey öğretmeye çalışmıyor. Bunun yerine, ait olduğu geleneğin bahşettiği özel anlayışla beslenen –düşleri, yenilgileri, idealleri ve keşifleriyle– bir çalışma gününü mizah ve alçakgönüllülükle hayata geçiriyor.

    Ama kitabının adıyla bizi oyuna getiriyor. Aslında ne bir oyun ne de bir açıklama var. Sadece deneyimleri var. Asıl ders bu işte.”
    Peter Brook

     

    D&R'DAN SATIN AL IDEFIX'TEN SATIN AL
  • Rakstan Oyuna

    Yazar: Arzu Öztürkmen

    Türkiye'de Dansın Modern Halleri

    Osmanlı döneminden bugüne kadar dansla kurduğumuz ilişki, dansa yüklediğimiz anlamlar ve dans etrafında kurduğumuz söylemlerde tarihsel olarak önemli kırılma noktaları oldu. Cumhuriyet dönemi boyunca oynamak kırsal alanın veya kentleşmemiş bir nüfusun geleneksel eğlenme biçiminin hareket alanını temsil ederken, dans olarak nitelendirilen faaliyetlerden genellikle Cumhuriyetin modernleşme sürecinde icra edilen şehirli, Batılı kültürel formlar anlaşıldı. Rakstan Oyuna, bu bağlamda Arzu Öztürkmen'in son otuz yıldır sürdürdüğü dans araştırmaları çerçevesinde kaleme aldığı yazıların derlemesinden oluşuyor. Bu yazılar hem Osmanlı hem de Cumhuriyet dönemindeki dans icralarını tarihsel bağlamları içinde ele alıyor. Kitap, bir yandan 16.-18. yüzyıl arası Osmanlı şenlikleri ve 19. yüzyılda Jön Türk döneminin bedenselliğe ve modernleşmeye olan merakı, ve Cumhuriyet dönemi içinde halk oyunlarına olan ilgi çerçevesinde gelişen yeni hareket sistemlerine odaklanıyor. Osmanlı şenlik minyatürleri her türlü gösterinin yer aldığı festival ortamlarının neredeyse etnografik bir tasvirini verirken, halk oyunlarının kendi küçük yerelliklerinden Ankara Halkevi bayramlarına taşınırken sahne düzenine, ve adına 'folklor oynamak' denen yeni bir hareket sistemine doğru geçiş yapıyorlardı. Rakstan Oyuna, bu bağlamda, biraz da dansın Türkiye'deki eğlence kültürüyle olan yakın alakasını da ortaya koymaya çalışmaktadır.

     

    D&R'DAN SATIN AL IDEFIX'TEN SATIN AL
  • Görünmez Oyuncu

    Yazar: Lorna Marshall, Yoshi Oida
    Çevirmen: Özlem Turhal de Chiara

     

    Kabuki tiyatrosunda “aya bakmak” denilen ve oyuncunun işaret parmağıyla gökyüzünü gösterdiği bir hareket vardır. Bir oyuncu hayal edelim: Çok yeteneklidir; bu hareketi çok zarif bir şekilde yapar; seyirciyi, yaptığı hareketin güzelliğiyle büyüler, herkesi bu konudaki ustalığına hayran bırakır. Başka bir oyuncu hayal edelim: O da aynı hareketi yapar, ama seyirci hareketin zarafetinin farkına varmaz, ayı gösteren oyuncuyu değil, oyuncunun işaret ettiği ayı görür. Yoshi Oida’nın gönlü, seyirciye ayı göstermeyi başaran oyuncudan, yani “görünmez” olabilen oyuncudan yanadır. Geliştirdiği oyunculuk metodunun özü de budur.

    Oida’ya göre insanın bir görünen yüz vardır bir de içeride saklı olan başka bir yüz. Sadece yüzeyde görüneni eğitme yanlışına düşmemek gerekir. Oida; sahnede güzel bir vücut, kuvvetli bir sahne duruşu sergilemek istiyorsak benliğimizi de eğitmemiz gerektiğinin altını çiziyor. Eğer iç dünyamız yeteri kadar beslenemiyorsa, güzel hareketlerin de, muhteşem ses tekniğinin de, zarif kostümlerin, etkileyici makyajların da bir anlamı olmayacaktır. İç olmadan dış hiçbir işe yaramaz.

     

    D&R'DAN SATIN AL IDEFIX'TEN SATIN AL
  • Sinema Söyleşileri 2014

    Sunuş

    Söyleşi ve Paneller: Türkiye Sineması

    • Menderes Samancılar
    • Kazım Öz
    • Engin Ayça
    • Ercan Kesal
    • Reha Erdem
    • Biket İlhan
    • Erdal Özyağcılar
    • Serkan Keskin
    • Halit Ergenç
    • Yeni Türkiye Sineması: Esra Saydam & Nisan Dağ, Erol Mintaş, Zeynep Dadak & Merve Kayan

    Söyleşi ve Paneller: Kısa Film ve Belgesel

    • Yeni Türkiye Belgeselleri: Dilek Gökçin, Lusin Dink, Ümit Kıvanç
    • TRT ve Belgesel Sinema: Kerime Senyücel, Mihriban Sezen, Sevinç Yeşiltaş, Tülin Sertöz
    • Yeni Türkiye Kısaları Paneli: E. Nazlı Durlu, Fatih Kızılgök, Ömer Günüvar
    • Söyleşi: Dünya Sineması
    • Asghar Farhadi
    • Söyleşiler: Ayın Konuğu
    • Petros Markaris&Yeşim Ustaoğlu
    • Gökhan Tiryeki
    • met üst&M. K. Perker

    Ek 1: Mithat Alam Film Merkezi'nde 2014 Yılında Gerçekleştirilen Panel ve Söyleşiler
    Ek 2: Mithat Alam Film Merkezi'nde 2014 Yılında Gerçekleştirilen Gösterim Programları

     

    D&R'DAN SATIN AL IDEFIX'TEN SATIN AL
  • Oyuncular ve Oyuncu Olmayanlar İçin Oyunlar

    Yazar: Augusto Boal
    Çevirmen: Berk Ataman, Özgürol Öztürk, Kerem Rızvanoğlu

     

    Augusto Boal’in artık klasikleşmiş eseri sayılan bu kitapta, yazar, tiyatronun zorunlu olarak politik olduğunu savunmaktadır. Çünkü insanın eylemleri politiktir ve tiyatro da onun eylemlerinden biridir. Boal’in yaklaşımının temelinde, herkesin rol yapabileceği ve teatral icra alanının sadece profesyonellere ait olmadığı düşüncesi yatar. ‘Oynamak’ kavramı, hem ‘rol yapmak’ hem de ‘eyleme geçmek’ anlamıyla Boal’in çalışmalarının merkezine yerleşmiştir. Boal’e göre tiyatro, insanın özgürleşmesi için etkili bir silahtır.

     

    D&R'DAN SATIN AL IDEFIX'TEN SATIN AL
  • Mimesis 20

    İÇİNDEKİLER

    ARİSTOPHANES VE “KADINLAR MECLİSİ”

    • Giriş, Duygu Dalyanoğlu
    • “Kadınlar Meclisi” Üzerine, Dila Okuş ve Serhat Kurtuluş
    • “Tezmoforya Şenliği”nde Kadınlar, A.M.Bowie
    • “Kadınlar Meclisi”, A.M. Bowie
    • Antik Çağ’dan 1880’e kadar Aristophanes’in Alımlanışı, Alexander Philip Walsh

    GÜNGÖR DİLMEN ANISINA

    • Güngör Dilmen’in Ardından, Sezin Gündoğan
    • Bir Ölümsüze Methiye Düzmek Bir Ölümün İşi Olmaz, Kemal Kocatürk
    • “Midas Üçlemesi”nde Güngör Dilmen’in Dili, Murat Tuncay
    • Güngör Dilmen Anısına Bir İnceleme: “Küp Hamit”, Bahar Akpınar
    • Mitoloji Yoluyla İnsanlık Arayışı, Burç İdem Dinçel
    • “Keçi Türküleri” Söylerdi Bize, Ayşegül Yüksel
    • Güngör Dilmen’in Kişiliği ve Oyunları, Hülya Nutku
    • Kendimle Konuşmalar, Güngör Dilmen

    18. İSTANBUL TİYATRO FESTİVALİ’NİN ARDINDAN

    • Giriş, Sezin Gündoğan
    • 18. İstanbul Tiyatro Festivali Üzerine Dikmen Gürün ile Söyleşi
    • Başkaldıra(maya)n İnsanın Varlığı Yönelen Seslenişi, Burç İdem Dinçel
    • Kathryn’in Maymunu, Fırat Güllü
    • “Oyun” Üzerine Bir “Oyun”üzerine, Burç İdem Dinçel
    • Hamlet, Eleştirmenler ve Hamlet, Can Merdan Doğan

    PANEL: TİYATRODA ELEŞTİRİ

    • Panel: Gelenekselin Dönüşme Sürecinde Türkiye ve Yunanistan’da Gölge Oyunu
    • Brecht’in Sezuan’ı ve Anlatının Farklı Yorumları, Bilal Akar
  • Mimesis 19

    İÇİNDEKİLER

    ARISTOPHANES VE LYSISTRATA ÜZERİNE

    • Giriş, Duygu Dalyanoğlu, Volkan Mantu
    • Aristophanes Dönemi Antik Yunan Toplumuna bir Bakış, Özgür Eren
    • Aristophanes’in Oyun Yapılarında Değişkenlik ve Süreksizlik, Volkan Mantu
    • Boğaziçİ Üniversitesi Oyuncuları’nın Lysistrata Yorumu Üzerine, Dila Okuş, Duygu Dalyanoğlu
    • Lysistrata, A. M. Bowie
    • Komedi Sektörü: Lysistrata, Martin Revermann
    • Kadının Tasviri: Aristophanes’in Lysistrata’sı ve Yunan Eşlerinin “Hetairalaştırılması”, Sarah Culpepper Stroup

    BEKLAN ALGAN ANISINA

    • Beklan Algan’ın Ardından, Cüneyt Yalaz
    • Beklan Algan’la Söyleşi-1
      Tiyatroya Başlangıç Devresi: Actors Repertory Theater’dan Şehir Tiyatrosuna
    • Beklan Algan’la Söyleşi-2
      Çağın Estetiğini Yakalamak
    • Beklan Algan’la Söyleşi-3
      Tiyatronun Köklerine Dönmek
    • Panel: Türkiye Tiyatrosu’nda Beklan Algan Vizyonu
    • Beklan Algan’ı Uğurlama Diyalogları, Ümit denizer, Turgut Denizer

    KÜLTÜREL ÇOĞULCU TİYATRO

    • Beki L. Bahar’ın Ardından, Sevilay Saral
    • Panel: Beki L. Bahar Tiyatrosu
    • Panel: 125. Yılına Girerken Getronagan Lisesi’nde ve Getronagan Lisesi’nden Yetişenler Derneği’nde Kültür, Sanat ve Tiyatro Faaliyetleri
    • Panel: Saroyan ve Tiyatrosu
    • Söyleşi: Masrah Al Asi ve Arapça Tiyatro Denemeleri
    • Bayreuth’un Yüreğindeki Tragedya Ruhu, Burç idem Dinçel
    • Unutma ve Tarih: Oscar Wilde’ın Salomé Oyununda Zamansal Temsil Biçimi, Ahmet Bozkurt
    • Bir Metafor Olarak Tatil Üçlemesi: Yarım Asır Sonra Piccolo Teatro’dan Goldoni’ye Farklı Bir Bakış, Özgür Erten

     

    D&R’DAN SATIN AL IDEFIX’TEN SATIN AL
  • Arzu Gökkuşağı

    Yazar: Augusto Boal
    Çevirmen: Ece Aydın, Fırat Güllü, Sinem Yılancı

    Boal'ın Tiyatro ve Terapi Metodu

    Arzu Gökkuşağı terimi, Boal’in, ‘estetik mekânının’, yani sahnenin gücünü inceleme, içselleşmiş baskıları ortaya çıkarma ve daha geniş bir bağlama oturma amacıyla tasarladığı teatral teknik ve alıştırmaların toplamına karışılık gelir. Boal’e göre hiçbir his, coşku veya arzu insanda saf halde bulunmaz; daima birbirlerine karışmış haldedirler. Söz konusu teknik onları ayrıştırıp açık hale getirmemize yardımcı olur. Bu yüzden “Gün ışığı kadar berrak” sözüne Boal’in yanıtı şudur: “Hayır, bize yalan söyleyen gün ışığı kadar karanlık; bize doğruyu söyleyen gökkuşağı kadar berrak.”

    Boal, uygulanabilir oldukları durumlarda, önceki tekniklerini de (ajit-prop, Görünmez Tiyatro, Forum Tiyatrosu ve diğerleri) hâlâ önemser ve kullanır. Arzu Gökkuşağı’nın temel yaklaşımına göre sorunlar üzerine düşünmek çözüm bulmak kadar önemlidir. Sorunlar üzerine düşünmenin kendisi terapötiktir; sorunla ilgili bir şey yapmaya yönelik olarak atılmış bir adımdır. Sorunlara düzenli olarak ışık tutan bir terapi, tanım olarak çözümü araştıran ve çözümü bulduğunda sona eren bir terapiden daha dinamiktir.

     

    KİTABA GÖZ ATIN

     

    D&R'DAN SATIN AL IDEFIX'TEN SATIN AL
  • Yirminci Yüzyılda Dans Sanatı

    Hazırlayan: Şebnem Selışık Aksan, Gurur Ertem
    Çevirmen: İdil Kemer

    Kuram ve Pratik

    Yirminci Yüzyılda Dans Sanatı, Türkiye’de, özellikle son yıllarda dans ve performans sanatı alanlarındaki çalışmaların hızlanması ve çeşitlenmesiyle daha da fazla hissedilir hale gelen bu tür konularla ilgili entelektüel altyapı eksikliğini gidermeyi amaçlamaktadır.

    Kitap, Türkiye’de Batılı anlamda dans eğitiminin başlangıcı, bu eğitimin dönüşümü, gelişimi, çeşitlenmesi ve bu süreçler içerisinde karşılaşılan sorunlar, tıkanıklıklar ve bunların giderilmesi için başvurulan türlü çözüm arayışlarını ele alan tarihsel bir başlangıç bölümünün ardından günümüzde çağdaş dans sanatı alanında tanık oduğumuz çok çeşitli yaratıcı eylem ve söylemleri anlayabilmek için bu pratikleri mümkün kılan tarihsel arka plana, yaratıcılarının kendi ifadeleri üzerinden bir bakış sunuyor. Kitapta, “modern dans”ın baleden ve sosyal danslar gibi eğlencelik dans formlarından kendini ayırarak meşru ve bağımsız bir sanat dalı olarak kurgulanması sürecinde öncülük etmiş dansçı ve koreografların kaleme aldıkları metinlerde, harekete, sanata, dansa, doğal ve yapay olana dair kimi zaman birbirini tamamlayan, kimi zaman da çatışan tanımlamalarını bulacaksınız.

    Son bölümde ise geçtiğimiz on beş boyunca meşru bir akademik disiplin olma savaşı vererek kendi yayınlarıyla üniversite kürsülerini oluşturan “dans çalışmaları” alanında ele alınan yaygın temalardan örnekler, üç ana izlek çerçevesinde ele alınmakta. “Bedenin İnşası” olarak adlandırılan ilk izlek, bedenin verili bir gerçeklik olmadığını, çeşitli politik, ideolojik söylemler ve teknikler tarafından oluşturulan bir süreç olduğunu vurgulayan makalelerden oluşuyor.

     

    D&R'DAN SATIN AL IDEFIX'TEN SATIN AL
  • Mimesis 18

    İÇİNDEKİLER

    • Mimesis 18 Üzerine
    • Toplumsal Tiyatro
    • Tiyatro TEM: Oyunları ve Tiyatro Anlayışı
    • Füsun Akatlı Anısına Yazılar

     

    D&R'DAN SATIN AL IDEFIX'TEN SATIN AL
  • Dans Müzik Kültür Folklora Doğru Sayı: 69

    Son sayısı 2009 yılının Kasım ayında çıkan Folklora Doğru, 69. sayısıyla yayın hayatına devam ediyor. Ağırlıklı olarak Boğaziçi Üniversitesi Folklor Kulübü (BÜFK) ve Boğaziçi Gösteri Sanatları Topluluğu”nun (BGST) dans ve müzik birimlerinde yürütülen çalışma, araştırma ve okumalardan beslenerek hazırlanan Folklora Doğru; dans, müzik ve kültür alanında araştırma yapan kişilerin de katılımıyla bu alanda ortak bir platform olma hedefini sürdürüyor.

    Bu Sayıda Yer Alan Konular:

    • Mardin Dosyası
    • Rembetiko Dosyası
    • Doğu Karadeniz Dosyası
    • Çalışma ve Gösteri Değerlendirmeleri Dosyası
  • Mimesis 17

    Bu sayının ana teması: 2008 yazında Boğaziçi Üniversitesinde dersler vermek üzere İstanbula gelen RICHARD SCHECHNER'in ilk dönem çalışmaları…

    İÇİNDEKİLER

    Richard Schechner

    • Richard Schechner ve Performans Kuramı,  Pınar Gümüş – Sezin Gündoğan
    • Tiyatro, Kültürlerarasıcılık, Sosyal Avangard… Richard Schechner ile Söyleşi,  Duygu Dalyanoğlu
    • Performans Çalışmaları: Geniş Yelpaze Yaklaşımı Davranış, Performans ve Performans Mekânı, Richard Schechner ile Söyleşi
    • Akademide Tiyatro İçin Yeni Bir Paradigma, Richard Schechner
    • Okulda Çokkültür, Richard Schechner
    • Neden “Toplumsal Tiyatro”?,  James Thompson – Richard Schechner

    Türkiye’de Grotowski Buluşması

    • Grotowski Buluşması Üzerine, Cüneyt Yalaz
    • “Grotowski Mistik Bir Ustaydı” (Leslek Kolankiewicz’in Konuşması)
    • “Tiyatroda Devrim İçin Hırsımız Vardı” (Ludwig Flaszen’in Konuşması)
    • Panel: Grotowski’nin Türkiye Tiyatrosu Üzerinde Etkisi Duyuluyor mu?

    Unutulan Bir tiyatro İnsanı: Hagop Baronyan

    • Bir Tanzimat Aydını ve Tiyatro Adamı Olarak Hagop Baronyan,  Fırat Güllü
    • Hagop Baronyan, Bedros Norehad
    • Baronyan’ın Molière’e Borcu, Kevork B. Bardakjian
    • Baronyan’ın Tiyatro’su, Kevork B. Bardakjian
    • Hukuksuz Aşk, Terazisiz Adalet: Bağdasar Ağpar’ın Komik Trajedisi, Mehmet Fatih Uslu
    • Baronyan’dan Kısa Bir Seçki

    Molière’i Anlamak İçin: Molière Efendi

    • Molière Efendi Bir Gençlik Tiyatrosu Modeli
    • Molière Dönemi Tarihsel Arka Plan Çalışması, İlker Yasin Keskin
    • Molière Döneminde Kadın,  Aysel Yıldırım
    • Molière Tiyatrosu ve Molière – XIV. Louis İlişkisi,  İlker Yasin Keskin
    • Molière ve Değişim Sosyolojisi / Jean-Marie Apostolides, Alice Musick McLean
    • Bale: Molière Tiyatrosunun İhmal Edilen Kılavuzu, Robert McBride
    • Molière’in Bugüne Söyleyeceği Sözler Var
    • (Molière Efendi Üzerine Aysel Yıldrım ve İlker Yasin Keskin ile Söyleşi)

    ***

    • Anton Çehov, Brian Friel ve İki Hayat Sonra, Burç İdem Dinçel
    • Türkiye Tiyatro Kurultayı Ankara Buluşması ve Sonrasında TTB’de Yaşananlar, Fırat Güllü
    • garajistanbul’dan Namus Oyunları Festivali…, Ayşan Sönmez
    • Namus Üzerine Oynanan Oyunlar’dan Namus Oyunları Festivali’ne…
    • (Mustafa ve Övül Avkıran ile Söyleşi), Ayşan Sönmez

     

    D&R'DAN SATIN AL IDEFIX'TEN SATIN AL