Mimesis 11

İÇİNDEKİLER

2004 ŞENLİKLER DOSYASI

  • Amatör Tiyatro Şenliklerinde Son Durum, Emrah Yaralı, Fırat Güllü ve Ömer Özdinç
  • 20. Denizli Amatör Tiyatrolar Festivali’nden Notlar, A. Cüneyt Yalaz ve Fırat Güllü
  • “Dünya Amatör Tiyatrolar Başkenti!”, Deniz Kaptan
  • İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları 20. Gençlik Günleri, Ali Kılıç ve Azade Diykan
  • Boğaziçi Amatör Tiyatrolar Şenliği 2004, Erdem Kayalar ve Fatma Tulum
  • Karşıyaka 2. Amatör Tiyatro Festivali, Setenay Özdemir
  • ODTÜ Tiyatro Şenliği, Deniz Aydın ve Ömer Özdinç
  • Ege Üniversitesi Tiyatro Topluluğu Tiyatro Günleri 2004 Üzerine, Baran Dalga, Melek Günay ve Meltem Bilir
  • Sahnesiz Amatör Tiyatro Günleri, Bülent Sezgin
  • İstanbul Amatör Tiyatro Günleri 2004, Bülent Sezgin ve Emrah Yaralı

FİZİKSEL AKSİYONLAR DOSYASI

  • Şubat 2004 Tarihli Fiziksel Aksiyonlar Atölyesine Dair, A. Cüneyt Yalaz ve Fırat Güllü
  • “Sistem”in Kısa Tarihçesi, Emrah Yaralı ve Kerem Karaboğa
  • Fiziksel Aksiyonlar Yöntemi, Sonia Moore
  • Stanislavski Fikir Değiştiriyor, Leslie Irene Coger
  • Stanislavski Üzerine Notlar, Bertolt Brecht
  • Stanislavski ve Brecht, Eric Bentley
  • Brecht Stanislavski’yi Araştırıyor, Meg Mumford

ÜÇ YAZI

  • Tiyatro Alanında KültürelPolitik Gelişmeler ve “Alternatif” Mekan Arayışları, Bülent Sezgin
  • Klasiklerin Yeniden Yorumlanması, Fırat Güllü
  • Arnold Wesker’in Dünyası ve Son Oyunlarından İki Örnek, Nurhan Tekerek

BERBER HİKAYELERİ DOSYASI

  • “Berber Hikayeleri” Oyun Metni
  • “Berber Hikayeleri” Süreç Üzerine
  • “Berber Hikayeleri” Oyun Üzerine
Kategori:
Yayın Dizisi:

Ek bilgi

Yazar:

Basım Bilgisi:

Sayfa Sayısı:

354

Boyutlar:

20 cm x 14 cm

Tamamlayıcı Kitaplar

  • Mimesis 15

    SUZUKİ TİYATROSU

    • Gelenekten Geleceğe, “Kültür-içi”den Kültürlerarasılığa Tadashi Suzuki’nin Tiyatrosu, Özlem Hemiş Öztürk
    • Suzuki Tadashi’nin Teatral Füzyonu, Yukhiro Goto
    • Suzuki Eğitimi, Paul Allain
    • Japon Tiyatrosu Bağlamında Suzuki’nin Çalışması, Yasanuri Takahashi
    • Postmodern Tiyatro’da Kültürlerarası Yönler ve Çehov’un “Üç Kızkardeş”inin Japon Versiyonu, Erika Fischer-Lichte
    • Tadashi Suzuki “Söz Bedenin Bir Edimidir”, William O. Beeman
    • Yeniden Düşünmek Zorunda Olduğunuz Tiyatro, Robert Wilson
    • Ayakların Grameri, Suzuki Tadashi
    • Yunan ve Asya Dramasını Birleştirmek ve Suzuki Tadashi’nin Tiyatrosu: Japonya’dan Bizi Zenginleştiren Bir Katkı, Marianne McDonald

    TİYATRO BAĞLAMINDA KÜLTÜREL ÇOĞULCULUK (2)

    • Karşılıklı Kültürel Tiyatro Uygulamalarının Topografyasına Doğru, Jaqueline Lo ve Helene Gilbert
    • Seminer: Osmanlı Tiyatrosu Tarihçiliğine Eleştirel Bir Bakış Denemesi, Boğos Çalgıcıoğlu ve Fırat Güllü
    • “Günbatımında Tadori”, İkna Sarıaslan

    BİR OYUN: GÜLÜŞÜN GÜLLER AÇSIN

    • “Gülüşün Güller Açsın” Üzerine Notlar, Cüneyt Yalaz
    • “Gülüşün Güller Açsın” Dramaturji Notları, Cüneyt Yalaz ve Uluç Esen
    • Yazarın “Gülüşün Güller Açsın” Kitabı İçin Yazdığı Önsöz, Ömer F. Kurhan

    16. ULUSLARARASI İSTANBUL TİYATRO FESTİVALİ’NDEN YANSIMALAR

    • Dikmen Gürün ve Leman Yılmaz ile Söyleşi
    • Panel: Türkiye’de Tiyatro Yayıncılığı
    • Konuşma: Brecht’in Anti-Metafizik Tiyatrosu, Dr. Frank Raddatz
    • Konuşma: Commédie Française, Muriel Mayette
    • Çıplak Ayaklar Kumpanyası ile “Engin-Ar” Gösterisi Hakkında Söyleşi, Gökhan Gökçen
    • Kerem Kurdoğlu ile Söyleşi, Fırat Güllü
    • …İsimler Evine Hoş Geldiniz…, Berna Kurt
    • “Geyikler Lanetler”e Dair, Selen Korad Birkiye
    • “harS” Üzerine, Zeynep Günsur
    • Bir Molière Arkeolojisi Girişimi: Gelenek, Özne ve Toplumsal Eleştiri, Fırat Güllü
    • “Engin-Ar”, Gökhan Gökçen
    • “Sonsuza İskele”, Berna Kurt
    • Hotel pro Forma – “Operation Orfeo”, Bahar Karlıdağ
    • Homo Scriptus, Homo De-scriptus, Homo Descriptus, Şafak Uysal
    • “Dependences Independences-İlişkisiz Temas”, İlyas Odman

    İSTANBUL AMATÖR TİYATRO GÜNLERİ 2008’DEN İKİ PANEL

    • Dosya Hakkında, Bülent Sezgin
    • Panel: Çocuklar ve Gençlerle Tiyatro
    • Panel: Üniversitelerde ve Konservatuvarlarda Tiyatro Eğitimi

    ÖZEN YULA ÜZERİNE

    • Kenardaki İnsanların Gözünden Yaşadığı Döneme Tanıklık Eden Bir Yazar: Özen Yula, Burç İdem Dinçel
  • Mimesis 20

    İÇİNDEKİLER

    ARİSTOPHANES VE “KADINLAR MECLİSİ”

    • Giriş, Duygu Dalyanoğlu
    • “Kadınlar Meclisi” Üzerine, Dila Okuş ve Serhat Kurtuluş
    • “Tezmoforya Şenliği”nde Kadınlar, A.M.Bowie
    • “Kadınlar Meclisi”, A.M. Bowie
    • Antik Çağ’dan 1880’e kadar Aristophanes’in Alımlanışı, Alexander Philip Walsh

    GÜNGÖR DİLMEN ANISINA

    • Güngör Dilmen’in Ardından, Sezin Gündoğan
    • Bir Ölümsüze Methiye Düzmek Bir Ölümün İşi Olmaz, Kemal Kocatürk
    • “Midas Üçlemesi”nde Güngör Dilmen’in Dili, Murat Tuncay
    • Güngör Dilmen Anısına Bir İnceleme: “Küp Hamit”, Bahar Akpınar
    • Mitoloji Yoluyla İnsanlık Arayışı, Burç İdem Dinçel
    • “Keçi Türküleri” Söylerdi Bize, Ayşegül Yüksel
    • Güngör Dilmen’in Kişiliği ve Oyunları, Hülya Nutku
    • Kendimle Konuşmalar, Güngör Dilmen

    18. İSTANBUL TİYATRO FESTİVALİ’NİN ARDINDAN

    • Giriş, Sezin Gündoğan
    • 18. İstanbul Tiyatro Festivali Üzerine Dikmen Gürün ile Söyleşi
    • Başkaldıra(maya)n İnsanın Varlığı Yönelen Seslenişi, Burç İdem Dinçel
    • Kathryn’in Maymunu, Fırat Güllü
    • “Oyun” Üzerine Bir “Oyun”üzerine, Burç İdem Dinçel
    • Hamlet, Eleştirmenler ve Hamlet, Can Merdan Doğan

    PANEL: TİYATRODA ELEŞTİRİ

    • Panel: Gelenekselin Dönüşme Sürecinde Türkiye ve Yunanistan’da Gölge Oyunu
    • Brecht’in Sezuan’ı ve Anlatının Farklı Yorumları, Bilal Akar
  • Mimesis 13

    İÇİNDEKİLER

    HÉLÈNE CİXOUS

    • Hélène Cixous Üzerine, Gülbahar Tunç
    • Maskesiz!, Hélène Cixous
    • Ayartıcı Göl: Hélène Cixous’nun “Dora’nın Portresi”nde Beden, Oyunculuk ve Ses, Erella Brown
    • Cixous’nun “Oidipus’un Adı” İsimli Oyunundaki Biseksüellik, Sandra Freeman
    • Yazın Sahnesi: Cixous’nun Yakın Dönem Tiyatrosunda Şiirsel Kimliğin Temsili, Julia Dobson

    BEKİ L. BAHAR

    • Beki L. Bahar Üzerine, Sevilay Saral
    • Beki L. Bahar ile Söyleşi, Sevilay Saral ve Uluç Esen
    • Beki L. Bahar’ın Oyunları ve Oyun Yazarlığı, Ayşe Ulusoy Tunçel
    • Tiyatro Tarihinde ve Osmanlı Döneminde Yahudilerin Tiyatro Gelişimi ve Türk Geleneksel Tiyatrosu’na Etkileri, Beki L. Bahar

    İKİ PANEL: “TİYATRODA KÜLTÜREL ÇOĞULCULUK”

    • İki Panel İçin Önsöz, Fırat Güllü
    • Panel 1: Kültürel Çoğulculuk Bağlamında Alternatif Tiyatro
    • Panel 2: Cemaat Tiyatroları ve Modern Tiyatronun İnşasına Katkıları

    HAGOP AYVAZ ANISINA

    • Hagop Ayvaz’ın “Kulis”i, Dikmen Gürün
    • Hagop Ayvaz’ı Ne Zaman Kaybettik?, A. Cüneyt Yalaz

    TİYATRO BOĞAZİÇİ’NDE GEÇMİŞ DÖNEM (20062007)

    • “Pilavdan Dönenin Kaşığı Kırılsın” Üzerine, Cüneyt Yalaz
    • “Pilavdan Dönenin Kaşığı Kırılsın” Yazım ve Sahneleme Süreci Üzerine, Cüneyt Yalaz
    • “Egemen’in Masumiyeti”: Hedeflerini Terk Etmiş Bir Projenin Öğretici Mirası Üzerine, İlker Aslan, Fırat Güllü, Bora Tanyel
    • Atölye: Fiziksel Aksiyondan Olay Örgüsüne, Didem Karanfil ve Sezin Gündoğan

    DİĞER YAZILAR

    • Kolektif Oyunlaştırmaya Giriş, Ömer F. Kurhan
    • Poetika, Hilmi Atıl Ünal
    • İki Beden Tek Devinim: Kontak Doğaçlama, Sernaz Demirel
    • Çeviri Eleştirisinde Yorumbilimsel Sürecin Önemi ve James Joyce’un “Sürgünler” Oyunu Bağlamındaki Yansımaları, Burç İdem Dinçel