Mimesis 12 (Feminist Tiyatro Özel Sayısı)

Kadınların tiyatro pratiklerini eksen alan Mimesis Tiyatro Çeviri / Araştırma Dergisi 12. Sayı, feminist tiyatronun ayrı bir tiyatro türü olarak ortaya çıktığı tarihsel döneme ait temel belgeleri içeriyor.

Dergi, feminist tiyatroya ilişkin batı merkezli çalışmaları kapsıyor ve ağırlıklı olarak 70’li ve 80’li yıllardaki uygulamalara ait belgelerin çevirisi yer alıyor.

Bölümler:

  1. Feminist hakeretin ve kadınların tiyatro pratiklerinin farklı karakterler edindiği üç ülkeye ait (ABD, Britanya ve Fransa) belgeleri,
  2. Feminist Tiyatro kuramın Bertolt Brecht’in Epik Tiyatrosu’yla girdiği tartışmayı ele alan özel bir dosya çalışmasını içermektedir.
Kategori:
Yayın Dizisi:

Ek bilgi

Yazar:

Basım Bilgisi:

Sayfa Sayısı:

365

Tamamlayıcı Kitaplar

  • Mimesis 13

    İÇİNDEKİLER

    HÉLÈNE CİXOUS

    • Hélène Cixous Üzerine, Gülbahar Tunç
    • Maskesiz!, Hélène Cixous
    • Ayartıcı Göl: Hélène Cixous’nun “Dora’nın Portresi”nde Beden, Oyunculuk ve Ses, Erella Brown
    • Cixous’nun “Oidipus’un Adı” İsimli Oyunundaki Biseksüellik, Sandra Freeman
    • Yazın Sahnesi: Cixous’nun Yakın Dönem Tiyatrosunda Şiirsel Kimliğin Temsili, Julia Dobson

    BEKİ L. BAHAR

    • Beki L. Bahar Üzerine, Sevilay Saral
    • Beki L. Bahar ile Söyleşi, Sevilay Saral ve Uluç Esen
    • Beki L. Bahar’ın Oyunları ve Oyun Yazarlığı, Ayşe Ulusoy Tunçel
    • Tiyatro Tarihinde ve Osmanlı Döneminde Yahudilerin Tiyatro Gelişimi ve Türk Geleneksel Tiyatrosu’na Etkileri, Beki L. Bahar

    İKİ PANEL: “TİYATRODA KÜLTÜREL ÇOĞULCULUK”

    • İki Panel İçin Önsöz, Fırat Güllü
    • Panel 1: Kültürel Çoğulculuk Bağlamında Alternatif Tiyatro
    • Panel 2: Cemaat Tiyatroları ve Modern Tiyatronun İnşasına Katkıları

    HAGOP AYVAZ ANISINA

    • Hagop Ayvaz’ın “Kulis”i, Dikmen Gürün
    • Hagop Ayvaz’ı Ne Zaman Kaybettik?, A. Cüneyt Yalaz

    TİYATRO BOĞAZİÇİ’NDE GEÇMİŞ DÖNEM (20062007)

    • “Pilavdan Dönenin Kaşığı Kırılsın” Üzerine, Cüneyt Yalaz
    • “Pilavdan Dönenin Kaşığı Kırılsın” Yazım ve Sahneleme Süreci Üzerine, Cüneyt Yalaz
    • “Egemen’in Masumiyeti”: Hedeflerini Terk Etmiş Bir Projenin Öğretici Mirası Üzerine, İlker Aslan, Fırat Güllü, Bora Tanyel
    • Atölye: Fiziksel Aksiyondan Olay Örgüsüne, Didem Karanfil ve Sezin Gündoğan

    DİĞER YAZILAR

    • Kolektif Oyunlaştırmaya Giriş, Ömer F. Kurhan
    • Poetika, Hilmi Atıl Ünal
    • İki Beden Tek Devinim: Kontak Doğaçlama, Sernaz Demirel
    • Çeviri Eleştirisinde Yorumbilimsel Sürecin Önemi ve James Joyce’un “Sürgünler” Oyunu Bağlamındaki Yansımaları, Burç İdem Dinçel
  • Mimesis 11

    İÇİNDEKİLER

    2004 ŞENLİKLER DOSYASI

    • Amatör Tiyatro Şenliklerinde Son Durum, Emrah Yaralı, Fırat Güllü ve Ömer Özdinç
    • 20. Denizli Amatör Tiyatrolar Festivali’nden Notlar, A. Cüneyt Yalaz ve Fırat Güllü
    • “Dünya Amatör Tiyatrolar Başkenti!”, Deniz Kaptan
    • İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları 20. Gençlik Günleri, Ali Kılıç ve Azade Diykan
    • Boğaziçi Amatör Tiyatrolar Şenliği 2004, Erdem Kayalar ve Fatma Tulum
    • Karşıyaka 2. Amatör Tiyatro Festivali, Setenay Özdemir
    • ODTÜ Tiyatro Şenliği, Deniz Aydın ve Ömer Özdinç
    • Ege Üniversitesi Tiyatro Topluluğu Tiyatro Günleri 2004 Üzerine, Baran Dalga, Melek Günay ve Meltem Bilir
    • Sahnesiz Amatör Tiyatro Günleri, Bülent Sezgin
    • İstanbul Amatör Tiyatro Günleri 2004, Bülent Sezgin ve Emrah Yaralı

    FİZİKSEL AKSİYONLAR DOSYASI

    • Şubat 2004 Tarihli Fiziksel Aksiyonlar Atölyesine Dair, A. Cüneyt Yalaz ve Fırat Güllü
    • “Sistem”in Kısa Tarihçesi, Emrah Yaralı ve Kerem Karaboğa
    • Fiziksel Aksiyonlar Yöntemi, Sonia Moore
    • Stanislavski Fikir Değiştiriyor, Leslie Irene Coger
    • Stanislavski Üzerine Notlar, Bertolt Brecht
    • Stanislavski ve Brecht, Eric Bentley
    • Brecht Stanislavski’yi Araştırıyor, Meg Mumford

    ÜÇ YAZI

    • Tiyatro Alanında KültürelPolitik Gelişmeler ve “Alternatif” Mekan Arayışları, Bülent Sezgin
    • Klasiklerin Yeniden Yorumlanması, Fırat Güllü
    • Arnold Wesker’in Dünyası ve Son Oyunlarından İki Örnek, Nurhan Tekerek

    BERBER HİKAYELERİ DOSYASI

    • “Berber Hikayeleri” Oyun Metni
    • “Berber Hikayeleri” Süreç Üzerine
    • “Berber Hikayeleri” Oyun Üzerine
  • Mimesis 14

    İÇİNDEKİLER

    ARIANE MNOUCHKINE VE THÉÂTRE DU SOLEIL

    • Ariane Mnouchkine ve Théâtre Du Soleil (19802003), Özlem Hemiş Öztürk, Müşerref Öztürk Çetindoğan
    • “II. Richard” ve “Onikinci Gece”, Gautam Dasgupta
    • Hélène Cixous’nun “Kamboçya Kralı Norodom Sihanouk’un Korkunç Ama Bitemiş Öyküsü Adlı” Oyunu, Rosette Lamont
    • “Tiyatro Doğuludur”, Ariane Mnouchkine
    • Mnouchkine’in Soleil’deki Atölyesi Bir Tiyatro Dersi, Josette Féral
    • Kas Geliştirme (Ariane Mnouchkine ile Söyleşi), Josette Féral
    • Metne Karşın Oynamak Atreuslar ve Aiskylos Okumasının Tarihi, Sallie Goetsch
    • Ariane Mnouchkine Tibet’te, Maria Shetsova
    • Hélène Cixous’nun “Sel Davulcuları” Adlı Oyunu, Carol Fisher Sorgenfrei
    • Küresel Mülteci Krizine Teatral Bir Yanıt “Son Kervansaray Odysseialar”, Philippa Wehle
    • “Son Kervansaray” ya da Son Ütopya, Fırat Güllü
    • İmdat! (27 Mart 2005 Dünya Tiyatrolar Günü Bildirisi), Ariane Mnouchkine

    BRECHT’E YÖNELİK YENİ YAKLAŞIMLAR (1)

    • Brecht’e Yönelik Yeni Yaklaşımlar Dosyası Üzerine (1), Fırat Güllü ve Murat Kemaloğlu
    • Genç Brecht ve Erken Dönem Oyunlarına Yönelik Postmodern İlgi, Fırat Güllü
    • Postmodernleştirilmiş Bir Brecht mi?, Marc Silberman

    TİYATRO BAĞLAMINDA KÜLTÜREL ÇOĞULCULUK

    • Dosya Hakkında, Ayşan Sönmez
    • Kültürel Faaliyetler Bağlamında Bağcılar İlçesi, Abdullah Arı
    • Bağcılar Lotus Kültür Merkezi ile Söyleşi
    • Kızıltepe Etkin Sanat Merkezi’nden Emrah Koyuncu ile Söyleşi

    TİYATRO BOĞAZİÇİ’NDE GEÇMİŞ DÖNEM

    •  “Bir Kadın Uyanıyor” Üzerine, Sevilay Saral
    • “Bir Kadın Uyanıyor” Oyunu Turne Günlüğü, Aysel Yıldırım

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ OYUNCULARI’NDA GEÇMİŞ DÖNEM

    • Dosya Hakkında, Özgür Eren
    • “Müfettiş” Dramaturji Notları, Nevzat Eser ve Özgür Eren
    • “Müfettiş” Feminist Dramaturji Notları, Ayça Günaydın ve Canan Tanır
    • Kıyamet İçinden Gülmek: Gogol’ün “Müfettiş”inin Mizahi Yapısı, Milton Ehre
    • Meyerhold’un Anahtar Prodüksiyonu: “Müfettiş”, Jonathan Pitches
    • “Müfettiş”te Yemek Yeme veya Müfettiş’in Yedikleri, Jan Kott

    12. ULUSLARARASI ANKARA TİYATRO FESTİVALİ’NİN ARDINDAN

    • “Tiyatroların Örgütlenmesi” Paneli İçin Önsöz, Fırat Güllü
    • Panel: Tiyatroların Örgütlenmesi

    İATPG’DE KOLEKTİF OYUNLAŞTIRMA ATÖLYESİ

    • Kolektif Oyunlaştırma Atölyesi Notları, (der.) Fırat Güllü