Mimesis 16

İÇİNDEKİLER

RICHARD SCHECHNER

  • Richard Schechner Dosyası Üzerine
  • Richard Schechner ve Çevresel Tiyatro, Duygu Dalyanoğlu
  • Seyirci Katılımı, Richard Schechner
  • Eurupides’in “Bakhalar”ından Uyarlanan “Dionysos 69″, Stefan Brecht
  • Gerilla Tiyatrosu: Mayıs 1970, Richard Schechner
  • Performans ve Sosyal Bilimler, Richard Schechner
  • Beş Avangard… Ya da Hiçbiri?, Richard Schechner

BRECHT’E YÖENLİK YENİ YAKLAŞIMLAR (2)

  • Brecht’e Yönenlik Yeni Yaklaşımlar Dosyası Üzerine (2)
  • Brecht’in Öğreti Oyunları, Murat Kemaloğlu
  • Steinweg: Kısa Tarihçe ve Öncüller, Murat Kemaloğlu
  • Boal ve Brecht, Fırat Güllü ve Murat Kemaloğlu
  • Öğreti Oyunları Üzerine, Bretolt Brecht

TİYATRO BAĞLAMINDA KÜLTÜREL ÇOĞULCULUK (3)

  • Oyun Yazarlığında Kültürlerarası Diyalog, Zehra İpşiroğlu
  • Panel: Tanzimat Dönemi Dramatik Edebiyatına Kültürel Çoğulcu Bir Bakış
  • Trabzon Sanat Tiyatrosu Yönetmeni Necati Zengin ile Söyleşi

İKİ PANEL

  • Tiyatroda Taciz Paneline Giriş
  • Panel: Tiyatroda Taciz
  • Panel: Çocuklar ve Gençlerle Oyundan Dramaya, Dramadan Tiyatroya (Yöntem ve Müfredat Önerileri)

BİZ SİZ ONLAR

  • “Biz Siz Onlar” – Kolektif Oyunlaştırma Denemesi Süreci, Deniz Aydın
  • “Biz Siz Onlar” Oyunu Değer Analizi, Didem Karanfil ve İlker Aslan

YAZILAR

  • Amerikan Feminist Tiyatrosu: O Dönüşü, Ayşan Sönmez
  • Türkiye Tiyatro Kurultayı İstanbul Buluşması’nın Ardından, Fırat Güllü
Kategori:
Yayın Dizisi:

Ek bilgi

Yazar:

Basım Bilgisi:

Sayfa Sayısı:

361

Boyutlar:

20 cm x 14 cm

Tamamlayıcı Kitaplar

  • Mimesis 15

    SUZUKİ TİYATROSU

    • Gelenekten Geleceğe, “Kültür-içi”den Kültürlerarasılığa Tadashi Suzuki’nin Tiyatrosu, Özlem Hemiş Öztürk
    • Suzuki Tadashi’nin Teatral Füzyonu, Yukhiro Goto
    • Suzuki Eğitimi, Paul Allain
    • Japon Tiyatrosu Bağlamında Suzuki’nin Çalışması, Yasanuri Takahashi
    • Postmodern Tiyatro’da Kültürlerarası Yönler ve Çehov’un “Üç Kızkardeş”inin Japon Versiyonu, Erika Fischer-Lichte
    • Tadashi Suzuki “Söz Bedenin Bir Edimidir”, William O. Beeman
    • Yeniden Düşünmek Zorunda Olduğunuz Tiyatro, Robert Wilson
    • Ayakların Grameri, Suzuki Tadashi
    • Yunan ve Asya Dramasını Birleştirmek ve Suzuki Tadashi’nin Tiyatrosu: Japonya’dan Bizi Zenginleştiren Bir Katkı, Marianne McDonald

    TİYATRO BAĞLAMINDA KÜLTÜREL ÇOĞULCULUK (2)

    • Karşılıklı Kültürel Tiyatro Uygulamalarının Topografyasına Doğru, Jaqueline Lo ve Helene Gilbert
    • Seminer: Osmanlı Tiyatrosu Tarihçiliğine Eleştirel Bir Bakış Denemesi, Boğos Çalgıcıoğlu ve Fırat Güllü
    • “Günbatımında Tadori”, İkna Sarıaslan

    BİR OYUN: GÜLÜŞÜN GÜLLER AÇSIN

    • “Gülüşün Güller Açsın” Üzerine Notlar, Cüneyt Yalaz
    • “Gülüşün Güller Açsın” Dramaturji Notları, Cüneyt Yalaz ve Uluç Esen
    • Yazarın “Gülüşün Güller Açsın” Kitabı İçin Yazdığı Önsöz, Ömer F. Kurhan

    16. ULUSLARARASI İSTANBUL TİYATRO FESTİVALİ’NDEN YANSIMALAR

    • Dikmen Gürün ve Leman Yılmaz ile Söyleşi
    • Panel: Türkiye’de Tiyatro Yayıncılığı
    • Konuşma: Brecht’in Anti-Metafizik Tiyatrosu, Dr. Frank Raddatz
    • Konuşma: Commédie Française, Muriel Mayette
    • Çıplak Ayaklar Kumpanyası ile “Engin-Ar” Gösterisi Hakkında Söyleşi, Gökhan Gökçen
    • Kerem Kurdoğlu ile Söyleşi, Fırat Güllü
    • …İsimler Evine Hoş Geldiniz…, Berna Kurt
    • “Geyikler Lanetler”e Dair, Selen Korad Birkiye
    • “harS” Üzerine, Zeynep Günsur
    • Bir Molière Arkeolojisi Girişimi: Gelenek, Özne ve Toplumsal Eleştiri, Fırat Güllü
    • “Engin-Ar”, Gökhan Gökçen
    • “Sonsuza İskele”, Berna Kurt
    • Hotel pro Forma – “Operation Orfeo”, Bahar Karlıdağ
    • Homo Scriptus, Homo De-scriptus, Homo Descriptus, Şafak Uysal
    • “Dependences Independences-İlişkisiz Temas”, İlyas Odman

    İSTANBUL AMATÖR TİYATRO GÜNLERİ 2008’DEN İKİ PANEL

    • Dosya Hakkında, Bülent Sezgin
    • Panel: Çocuklar ve Gençlerle Tiyatro
    • Panel: Üniversitelerde ve Konservatuvarlarda Tiyatro Eğitimi

    ÖZEN YULA ÜZERİNE

    • Kenardaki İnsanların Gözünden Yaşadığı Döneme Tanıklık Eden Bir Yazar: Özen Yula, Burç İdem Dinçel
  • Mimesis 19

    İÇİNDEKİLER

    ARISTOPHANES VE LYSISTRATA ÜZERİNE

    • Giriş, Duygu Dalyanoğlu, Volkan Mantu
    • Aristophanes Dönemi Antik Yunan Toplumuna bir Bakış, Özgür Eren
    • Aristophanes’in Oyun Yapılarında Değişkenlik ve Süreksizlik, Volkan Mantu
    • Boğaziçİ Üniversitesi Oyuncuları’nın Lysistrata Yorumu Üzerine, Dila Okuş, Duygu Dalyanoğlu
    • Lysistrata, A. M. Bowie
    • Komedi Sektörü: Lysistrata, Martin Revermann
    • Kadının Tasviri: Aristophanes’in Lysistrata’sı ve Yunan Eşlerinin “Hetairalaştırılması”, Sarah Culpepper Stroup

    BEKLAN ALGAN ANISINA

    • Beklan Algan’ın Ardından, Cüneyt Yalaz
    • Beklan Algan’la Söyleşi-1
      Tiyatroya Başlangıç Devresi: Actors Repertory Theater’dan Şehir Tiyatrosuna
    • Beklan Algan’la Söyleşi-2
      Çağın Estetiğini Yakalamak
    • Beklan Algan’la Söyleşi-3
      Tiyatronun Köklerine Dönmek
    • Panel: Türkiye Tiyatrosu’nda Beklan Algan Vizyonu
    • Beklan Algan’ı Uğurlama Diyalogları, Ümit denizer, Turgut Denizer

    KÜLTÜREL ÇOĞULCU TİYATRO

    • Beki L. Bahar’ın Ardından, Sevilay Saral
    • Panel: Beki L. Bahar Tiyatrosu
    • Panel: 125. Yılına Girerken Getronagan Lisesi’nde ve Getronagan Lisesi’nden Yetişenler Derneği’nde Kültür, Sanat ve Tiyatro Faaliyetleri
    • Panel: Saroyan ve Tiyatrosu
    • Söyleşi: Masrah Al Asi ve Arapça Tiyatro Denemeleri
    • Bayreuth’un Yüreğindeki Tragedya Ruhu, Burç idem Dinçel
    • Unutma ve Tarih: Oscar Wilde’ın Salomé Oyununda Zamansal Temsil Biçimi, Ahmet Bozkurt
    • Bir Metafor Olarak Tatil Üçlemesi: Yarım Asır Sonra Piccolo Teatro’dan Goldoni’ye Farklı Bir Bakış, Özgür Erten

     

    D&R’DAN SATIN AL IDEFIX’TEN SATIN AL
  • Mimesis 17

    Bu sayının ana teması: 2008 yazında Boğaziçi Üniversitesinde dersler vermek üzere İstanbula gelen RICHARD SCHECHNER'in ilk dönem çalışmaları…

    İÇİNDEKİLER

    Richard Schechner

    • Richard Schechner ve Performans Kuramı,  Pınar Gümüş – Sezin Gündoğan
    • Tiyatro, Kültürlerarasıcılık, Sosyal Avangard… Richard Schechner ile Söyleşi,  Duygu Dalyanoğlu
    • Performans Çalışmaları: Geniş Yelpaze Yaklaşımı Davranış, Performans ve Performans Mekânı, Richard Schechner ile Söyleşi
    • Akademide Tiyatro İçin Yeni Bir Paradigma, Richard Schechner
    • Okulda Çokkültür, Richard Schechner
    • Neden “Toplumsal Tiyatro”?,  James Thompson – Richard Schechner

    Türkiye’de Grotowski Buluşması

    • Grotowski Buluşması Üzerine, Cüneyt Yalaz
    • “Grotowski Mistik Bir Ustaydı” (Leslek Kolankiewicz’in Konuşması)
    • “Tiyatroda Devrim İçin Hırsımız Vardı” (Ludwig Flaszen’in Konuşması)
    • Panel: Grotowski’nin Türkiye Tiyatrosu Üzerinde Etkisi Duyuluyor mu?

    Unutulan Bir tiyatro İnsanı: Hagop Baronyan

    • Bir Tanzimat Aydını ve Tiyatro Adamı Olarak Hagop Baronyan,  Fırat Güllü
    • Hagop Baronyan, Bedros Norehad
    • Baronyan’ın Molière’e Borcu, Kevork B. Bardakjian
    • Baronyan’ın Tiyatro’su, Kevork B. Bardakjian
    • Hukuksuz Aşk, Terazisiz Adalet: Bağdasar Ağpar’ın Komik Trajedisi, Mehmet Fatih Uslu
    • Baronyan’dan Kısa Bir Seçki

    Molière’i Anlamak İçin: Molière Efendi

    • Molière Efendi Bir Gençlik Tiyatrosu Modeli
    • Molière Dönemi Tarihsel Arka Plan Çalışması, İlker Yasin Keskin
    • Molière Döneminde Kadın,  Aysel Yıldırım
    • Molière Tiyatrosu ve Molière – XIV. Louis İlişkisi,  İlker Yasin Keskin
    • Molière ve Değişim Sosyolojisi / Jean-Marie Apostolides, Alice Musick McLean
    • Bale: Molière Tiyatrosunun İhmal Edilen Kılavuzu, Robert McBride
    • Molière’in Bugüne Söyleyeceği Sözler Var
    • (Molière Efendi Üzerine Aysel Yıldrım ve İlker Yasin Keskin ile Söyleşi)

    ***

    • Anton Çehov, Brian Friel ve İki Hayat Sonra, Burç İdem Dinçel
    • Türkiye Tiyatro Kurultayı Ankara Buluşması ve Sonrasında TTB’de Yaşananlar, Fırat Güllü
    • garajistanbul’dan Namus Oyunları Festivali…, Ayşan Sönmez
    • Namus Üzerine Oynanan Oyunlar’dan Namus Oyunları Festivali’ne…
    • (Mustafa ve Övül Avkıran ile Söyleşi), Ayşan Sönmez

     

    D&R'DAN SATIN AL IDEFIX'TEN SATIN AL