Mimesis 8

İÇİNDEKİLER

THÊÂTRE DU SOLEİL

  • Ariane Mnouchkine ve Thêâtre du Soleil, Kerem Eksen
  • 1793, İhtilalin Şehri Bu Dünyadadır, Françoise Kourilsky
  • Güneşin Zamanında, Bernard Dort
  • Karşılaşmalar
  • Thêâtre du Soleil Altın Çağ, İlk Taslak, Cristopher D. Kirkland
  • Kronoloji, Kerem Eksen

SÖYLEŞİ ARAŞTIRMA

  • Tiyatro Nedir ya da Tiyatro Gerçek İkilemi, Zehra İpşiroğlu
  • Klasik Oyunların Çağdaş Yorumları, Fakiye Özsoysal Çavuş
  • “Avant Garde Tiyatro”nun Sonu, Fırat Güllü
  • Cengiz Deveci ile Söyleşi

TİYATRO BOĞAZİÇİ PRODÜKSİYONLARI

  • Tiyatro… Yeniden!” Oyun Metni
  • Tiyatro… Yeniden! Üzerine Ömer Faruk Kurhan ile Söyleşi
  • “Şvayk’ın Übü ile Tarihi Karşılaması” Oyun Metni
  • Şvayk’ın Übü ile Tarihi Karşılaşması Üzerine Ömer Faruk Kurhan ile Söyleşi
Kategori:
Yayın Dizisi:

Ek bilgi

Yazar:

Basım Bilgisi:

Tamamlayıcı Kitaplar

  • Mimesis 13

    İÇİNDEKİLER

    HÉLÈNE CİXOUS

    • Hélène Cixous Üzerine, Gülbahar Tunç
    • Maskesiz!, Hélène Cixous
    • Ayartıcı Göl: Hélène Cixous’nun “Dora’nın Portresi”nde Beden, Oyunculuk ve Ses, Erella Brown
    • Cixous’nun “Oidipus’un Adı” İsimli Oyunundaki Biseksüellik, Sandra Freeman
    • Yazın Sahnesi: Cixous’nun Yakın Dönem Tiyatrosunda Şiirsel Kimliğin Temsili, Julia Dobson

    BEKİ L. BAHAR

    • Beki L. Bahar Üzerine, Sevilay Saral
    • Beki L. Bahar ile Söyleşi, Sevilay Saral ve Uluç Esen
    • Beki L. Bahar’ın Oyunları ve Oyun Yazarlığı, Ayşe Ulusoy Tunçel
    • Tiyatro Tarihinde ve Osmanlı Döneminde Yahudilerin Tiyatro Gelişimi ve Türk Geleneksel Tiyatrosu’na Etkileri, Beki L. Bahar

    İKİ PANEL: “TİYATRODA KÜLTÜREL ÇOĞULCULUK”

    • İki Panel İçin Önsöz, Fırat Güllü
    • Panel 1: Kültürel Çoğulculuk Bağlamında Alternatif Tiyatro
    • Panel 2: Cemaat Tiyatroları ve Modern Tiyatronun İnşasına Katkıları

    HAGOP AYVAZ ANISINA

    • Hagop Ayvaz’ın “Kulis”i, Dikmen Gürün
    • Hagop Ayvaz’ı Ne Zaman Kaybettik?, A. Cüneyt Yalaz

    TİYATRO BOĞAZİÇİ’NDE GEÇMİŞ DÖNEM (20062007)

    • “Pilavdan Dönenin Kaşığı Kırılsın” Üzerine, Cüneyt Yalaz
    • “Pilavdan Dönenin Kaşığı Kırılsın” Yazım ve Sahneleme Süreci Üzerine, Cüneyt Yalaz
    • “Egemen’in Masumiyeti”: Hedeflerini Terk Etmiş Bir Projenin Öğretici Mirası Üzerine, İlker Aslan, Fırat Güllü, Bora Tanyel
    • Atölye: Fiziksel Aksiyondan Olay Örgüsüne, Didem Karanfil ve Sezin Gündoğan

    DİĞER YAZILAR

    • Kolektif Oyunlaştırmaya Giriş, Ömer F. Kurhan
    • Poetika, Hilmi Atıl Ünal
    • İki Beden Tek Devinim: Kontak Doğaçlama, Sernaz Demirel
    • Çeviri Eleştirisinde Yorumbilimsel Sürecin Önemi ve James Joyce’un “Sürgünler” Oyunu Bağlamındaki Yansımaları, Burç İdem Dinçel
  • Mimesis 20

    İÇİNDEKİLER

    ARİSTOPHANES VE “KADINLAR MECLİSİ”

    • Giriş, Duygu Dalyanoğlu
    • “Kadınlar Meclisi” Üzerine, Dila Okuş ve Serhat Kurtuluş
    • “Tezmoforya Şenliği”nde Kadınlar, A.M.Bowie
    • “Kadınlar Meclisi”, A.M. Bowie
    • Antik Çağ’dan 1880’e kadar Aristophanes’in Alımlanışı, Alexander Philip Walsh

    GÜNGÖR DİLMEN ANISINA

    • Güngör Dilmen’in Ardından, Sezin Gündoğan
    • Bir Ölümsüze Methiye Düzmek Bir Ölümün İşi Olmaz, Kemal Kocatürk
    • “Midas Üçlemesi”nde Güngör Dilmen’in Dili, Murat Tuncay
    • Güngör Dilmen Anısına Bir İnceleme: “Küp Hamit”, Bahar Akpınar
    • Mitoloji Yoluyla İnsanlık Arayışı, Burç İdem Dinçel
    • “Keçi Türküleri” Söylerdi Bize, Ayşegül Yüksel
    • Güngör Dilmen’in Kişiliği ve Oyunları, Hülya Nutku
    • Kendimle Konuşmalar, Güngör Dilmen

    18. İSTANBUL TİYATRO FESTİVALİ’NİN ARDINDAN

    • Giriş, Sezin Gündoğan
    • 18. İstanbul Tiyatro Festivali Üzerine Dikmen Gürün ile Söyleşi
    • Başkaldıra(maya)n İnsanın Varlığı Yönelen Seslenişi, Burç İdem Dinçel
    • Kathryn’in Maymunu, Fırat Güllü
    • “Oyun” Üzerine Bir “Oyun”üzerine, Burç İdem Dinçel
    • Hamlet, Eleştirmenler ve Hamlet, Can Merdan Doğan

    PANEL: TİYATRODA ELEŞTİRİ

    • Panel: Gelenekselin Dönüşme Sürecinde Türkiye ve Yunanistan’da Gölge Oyunu
    • Brecht’in Sezuan’ı ve Anlatının Farklı Yorumları, Bilal Akar
  • Mimesis 11

    İÇİNDEKİLER

    2004 ŞENLİKLER DOSYASI

    • Amatör Tiyatro Şenliklerinde Son Durum, Emrah Yaralı, Fırat Güllü ve Ömer Özdinç
    • 20. Denizli Amatör Tiyatrolar Festivali’nden Notlar, A. Cüneyt Yalaz ve Fırat Güllü
    • “Dünya Amatör Tiyatrolar Başkenti!”, Deniz Kaptan
    • İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları 20. Gençlik Günleri, Ali Kılıç ve Azade Diykan
    • Boğaziçi Amatör Tiyatrolar Şenliği 2004, Erdem Kayalar ve Fatma Tulum
    • Karşıyaka 2. Amatör Tiyatro Festivali, Setenay Özdemir
    • ODTÜ Tiyatro Şenliği, Deniz Aydın ve Ömer Özdinç
    • Ege Üniversitesi Tiyatro Topluluğu Tiyatro Günleri 2004 Üzerine, Baran Dalga, Melek Günay ve Meltem Bilir
    • Sahnesiz Amatör Tiyatro Günleri, Bülent Sezgin
    • İstanbul Amatör Tiyatro Günleri 2004, Bülent Sezgin ve Emrah Yaralı

    FİZİKSEL AKSİYONLAR DOSYASI

    • Şubat 2004 Tarihli Fiziksel Aksiyonlar Atölyesine Dair, A. Cüneyt Yalaz ve Fırat Güllü
    • “Sistem”in Kısa Tarihçesi, Emrah Yaralı ve Kerem Karaboğa
    • Fiziksel Aksiyonlar Yöntemi, Sonia Moore
    • Stanislavski Fikir Değiştiriyor, Leslie Irene Coger
    • Stanislavski Üzerine Notlar, Bertolt Brecht
    • Stanislavski ve Brecht, Eric Bentley
    • Brecht Stanislavski’yi Araştırıyor, Meg Mumford

    ÜÇ YAZI

    • Tiyatro Alanında KültürelPolitik Gelişmeler ve “Alternatif” Mekan Arayışları, Bülent Sezgin
    • Klasiklerin Yeniden Yorumlanması, Fırat Güllü
    • Arnold Wesker’in Dünyası ve Son Oyunlarından İki Örnek, Nurhan Tekerek

    BERBER HİKAYELERİ DOSYASI

    • “Berber Hikayeleri” Oyun Metni
    • “Berber Hikayeleri” Süreç Üzerine
    • “Berber Hikayeleri” Oyun Üzerine